بزرگ ترین مجموعه تفریحی و ورزشی در بوستان تلو احداث می گردد

۱۳خردادماه،

شهردار منطقه ۴ گفت: احداث بزرگ ترین مجموعه تفریحی- ورزشی کوهستانی خاور میانه به مساحت هزار هکتار در بوستان تلو واقع در شمال شرق تهران آغاز شد.

حسن کریمیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: به منظور استفاده بهینه شهروندان و فراهم آوردن فضاهای فراغتی لازم بیش از ۱۲ نوع ورزش در مجموعه بوستان تلو پیش بینی شده است که عملیات اجرایی ان آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال جاری تحویل شهروندان خواهد شد.

شهردار منطقه ۴ با اشاره به کمبود فضاهای فراغتی و تفریحی در منطقه ۴ شهرداری تهران ادامه داد: با وجود استقرار ۴ هزار هکتار جنگل در منطقه ۴ شهرداری تهران این منطقه دارای کمبودهای فراوانی در فضاهای فراغتی، تفریحی و ورزشی بود که با پیشنهاد شهردار تهران در طول سال های قبل تلاشی جدی برای رفع این کمبودها صورت گرفت.

کریمیان به احداث فاز اول باغ پرندگان در طول سال قبل و بهره برداری از آن اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار احداث فاز دوم باغ پرندگان، با پیشنهاد و تایید شهردار تهران تصمیم به احداث بزرگ ترین مجموعه تفریحی کوهستانی در شمال شرق تهران و در مجموعه بوستان تلو گرفتیم.

شهردار منطقه ۴ تصریح کرد: در این مجموعه ۱۲ رشته ورزشی از جمله والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، پینت بال، دوچرخه سواری کوهستان ، پیاده روی، اسب دوانی، صخره نوردی و … پیش بینی شده است که هم اکنون عملیات اجرایی برای تجهیز و ایجاد این فضاها در دستور کار قرار گرفته است.

کریمیان اضافه کرد: بوستان تلو که به دریاچه سد لتیان مشرف است و دارای مناظر بدیعی است، در روز ۱۳ فروردین ماه به روی شهروندان گشوده شد به این منظور امکاناتی از قبیل آلاچیق، سرویس بهداشتی، وسایل ورزشی، مبلمان شهری و نمازخانه را در این محدوده مستقر کردیم تا مردم در روز طبیعت بتوانند از این فضا استفاده کنند که خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی مردم بودیم.
وی با اشاره به آغاز احداث مجموعه تفریحی و ورزشی کوهستانی در بوستان تلو اضافه کرد: پارک جنگلی تلو با توپو گرافی بسیار زیبا و تجهیز امکانات لازم و با تلاش شبانه روزی همکاران مختلف قرار است تا پایان شهریور ماه سال جاری احداث شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد و بزرگترین مجموعه تفریحی کوهستانی در جوار پایتخت به شهروندان تهران خدمات رسانی کند.
شهردار منطقه ۴ اظهار داشت: در بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران برای احداث این مجموعه پیش بینی های لازم صورت گرفته است.
هم اکنون مطالعات لازم در دست انجام است تا این پروژه در فاز بعدی توسعه یابد و امکانات متنوع تری در اختیاز شهروندان قرار گیرد.
کریمیان گفت: تا پیش از آنکه مجموعه بوستان تلو- که در اختیار سازمان منابع طبیعی بود، شهرداری واگذار شود، شهروندان حق ورود به این مجموعه را نداشتند، پس از تحویل گرفتن زمین بوستان تلو و استقرار امکانات لازم ، شهروندان به همراه خانواده هایشان به راحتی وارد این مجموعه تفریحی – ورزشی کوهستانی این مجموعه هر چه بیشتر به شهروندان خدمت رسانی خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: این مجموعه به گونه ای طراحی شده که در محوطه خارجی آن فضایی برای پارکینگ خودروهایش پیش بینی شده است و شهروندان برای ورود به این مجموعه پس از پارک خود روهایشان ، می توانند به صورت پیاده یا با خودروهایی که به صورت ویژه به شهروندان خدمت رسانی می کنند، به فضاهای دلخواه دسترسی داشته باشند و هیچ شهروندی حق ورود با خودرو به این مجموعه را نخواهد داشت./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.