بسترسازی مناسب انگیزه فیلمسازان را افزایش می‌دهد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

اگر به ارزش های الهی و معنوی نپردازیم با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن مواجه می شویم

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ فرج الله سلحشور، کارگردان و بازیگر سینما در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره ملی نماز ونیایش به روایت دوربین درباره تاثیرات برگزاری این جشنواره عنوان کرد: برگزاری جشنواره باعث ایجاد انگیزه و نشاط در بین فیلم سازان و به خصوص جوانان می شود.البته معتقدم نباید به این موضوع به این مهمی در خصوص عبادت فقط در یک مدت زمان محدود و خاص پرداخته شود .
سازنده ” یوسف پیامبر” با تاکید بر جایگاه معنوی این نوع جشنواره ها گفت: باید با بستر سازی در تولید همه فیلمها به ترویج فرهنگ نماز و نیاش به خصوص  در بین جوانها اقدام کنیم و عنصر تصویر می تواند در بین جوانها اثر گذاری بیشتری برای انتقال مفاهیم داشته باشد .
بازیگر “پرواز در شب” با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی با سیاست گذاری درست باید فیلمسازان را به استفاده از مفاهیم دینی در فیلمهایشان ترغیب کنند؛ افزود: اگر به ارزش های الهی و معنوی نپردازیم با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن مواجه می شویم. وظیفه ما فیلم سازان است که با پرداختن به موضوعات دینی در فیلم هایمان توجه خاصی داشته باشیم.
وی با اشاره به دیدگاههای رهبر معظم انقلاب در باره سینما، گفت : اگر در گفته های مقام معظم رهبری دقت می شد متوجه می شدید که ایشان تاکید کردند که باید به ارزش های اسلامی و دینی در فیلمهایمان توجه داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم.باید به این توصیه های مقام معظم رهبری توجه خاصی داشته باشیم .
لازم به ذکر است؛پنجمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین از ۲ تا ۵ بهمن ماه توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در قم برگزار می شود.
گفتنی است؛ ثبت نام در جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه تا ۲۷ آبان ماه از طریق سایت انجمن به نشانی www.iycs.ir ادامه دارد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.