بسته اقتصادی اروپا؛ به در بسته مجارستان خورد

نخست وزیر مجارستان که به خاطر وضع بد اقتصادی در این کشور با کاهش محبوبیت سیاسی مواجه شده است، تصمیم دارد که برای بالا بردن شانس خود در رقابت های انتخاباتی آتی که سال آینده برگزار …

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که به خاطر وضع بد اقتصادی در این کشور با کاهش محبوبیت سیاسی مواجه شده است، تصمیم دارد که برای بالا بردن شانس خود در رقابت های انتخاباتی آتی که سال آینده برگزار می شود با بسته اقتصادی پیشنهادشده صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا برای “ترمیم اقتصاد” این کشور مخالفت کند.

در بسته اقتصادی مذکور به بوداپست اعلام شده است که هرگونه کمکی از جانب صندوق بین المللی پول یا اتحادیه اروپا منوط به کاهش شدید مخارج عمومی دولت است. این در حالی است که اوربان به خاطر بیکاری روزافزون در این کشور به شدت تحت فشار است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی که که مجارستان برای پاسخگویی به شرایط وضع شده توسط این دو نهاد غربی برای اعطای یک کمک چندمیلیون یورویی فرصت چندانی ندارد، اوربان اعلام کرده است که از برنامه های اقتصادی خود برای ثبات بودجه این کشور کوتاه نخواهد آمد.

بنا بر این گزارش، دولت اوربان تصمیم دارد که مالیات های اجتماعی را در سال ۲۰۲۲ کاهش دهد و  بودجه لازم برای این برنامه اقتصادی را با وضع عوارض جدید بر معاملات مالی تامین کند.

وی همچنین خواستار کاهش مالیات بر  درآمد شرکت ها و افراد شده است، امری که به گفته تحلیل گران اقتصادی در اروپا موجب ایجاد تنش میان مجارستان و نهادهای مالی در غرب خواهد شد.

خاطرنشان می شود، یک نظرسنجی که در ماه آوریل گذشته انجام شد نشان می دهد که محبوبیت حزب اوربان در ماه های اخیر اندکی بالا رفته است، هرچند وی هنوز با جایگاهی که در انتخابات ماه آوریل ۲۰۱۰ داشت فاصله بسیار زیادی دارد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.