بسکتبال جوانان جهانی شد

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در پایان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با قرار گرفتن در رده سوم به مسابقات جام جهانی راه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، بسکتبالیست های جوان ایران که با شکست مقابل کره جنوبی از رسیدن به فینال مسابقات قهرمانی آسیا بازمانده بودند ساعتی پیش برابر تیم ملی ژاپن قرار گرفتند تا تکلیف تیم سوم مسابقات را معلوم کنند.

ایران در کوارتر اول با اختلاف بالای ۳۱ بر ۱۴ حریف خود را شکست داد اما در کوارتر دوم با همین اختلاف و نتیجه ۳۲ بر ۱۸ بازی را واگذار کرد.

کوارتر سوم بازی نیز با نتیجه ۲۱ بر ۱۷ به نفع ایران تمام شد و در کوارتر چهارم و در حالی که در دقایق پایانی بسکتبالیست های جوان کشورمان با شش امتیاز پیش بودند حریف ژاپنی اختلاف را به ۲ امتیاز رساند و هر لحظه امکان از دست رفتن نتیجه وجود داشت اما دو پرتاب پنالتی ثانیه های پایانی ایران با با نتیجه ۸۷ بر ۸۳ به پیروزی رساند.

سجاد مشایخی کاپیتان جوانان با ۲۶ امتیاز ، ۱۲ پاس منجربه گل و ۴ توپربایی بهترین بازیکن میدان بود بهنام یخچالی با ۲۴ امتیاز و ۳ توپربایی و صالح فروتن با ۲۱ امتیاز بازی خوبی برای ایران انجام دادند .

فینال این بازیها ساعتی دیگر میان تیم های چین و کره جنوبی انجام می شود.

تیم چین تایپه نیز با پیروزی ۸۹ بر ۸۵ مقابل فیلیپین در رده ی پنجم قرار گرفت.

در بازی هفتم هشتمی تیم لبنان ۸۹ بر ۷۸ عربستان صعودی را برد.

تیم های سوریه ،هند، بحرین و اندونزی نیز در رده های نهم تا یازدهم بازیهای قهرمانی آسیا قرار گرفتند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.