بشار اسد : تابع غرب نیستم و نخواهم شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، رییس جمهوری سوریه این مطلب را در گفت و گوی اختصاصی با روزنامه ‘جمهوریت’ چاپ ترکیه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعتقادات و اصول خود عمل می کند ، افزود: هیچ مداخله خارجی و پیشنهاد دیکته شده ای را قبول نمی کنیم و بر اساس نیروهای موثر داخلی عمل خواهم کرد .

رییس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه اگر برای حفظ قدرت عمل می کرد ، می توانست با تابع شدن به خواسته های آمریکا و درآمدهای نفت و دلار بدون روبرو شدن با بحرانی به حکومتش ادامه دهد ، اضافه کرد: بر پایه آرمانهای ملی حرکت می کنم و تابع غرب نیستم و از همه مهمتر با احداث سپر موشکی غرب در کشورم موافقت نخواهم کرد .

اسد با ابراز تاسف از هدف قرار گرفتن هواپیمای نظامی ترکیه توسط سوریه اعلام کرد ، اگر این هواپیما در آبهای بین المللی ساقط شده بود، از ترکیه عذرخواهی می کردیم .

وی افزود: این جنگنده در کریدوری که معمولا جنگنده های رژیم صهیونیستی به پرواز در می آیند، پرواز می کرد، لذا توسط سوریه هدف قرار گرفت . از اینکه هواپیما متعلق به ترکیه بود، متاسفم .

رییس جمهوری سوریه اضافه کرد: ما مستنداتی داریم مبنی بر اینکه هواپیمای نظامی ترکیه در حریم فضایی سوریه مورد هدف قرار گرفته است.

بشار اسد گفت: ترکیه کاملا ارتباطات میان فرماندهان ارتش دو کشور را قطع کرده است به طوری که یک خط تماس نیز برای برقراری ارتباط با نظامیان آن کشور وجود ندارد.

یک فروند جنگنده ‘اف – ۴ ‘ ترکیه دوم تیر ماه در دریای مدیترانه و در حریم هوایی سوریه هدف آتشبار قرار گرفت و ساقط شد.

خاورم ** ۲۰۱۰**۲۳۰**۱۶۵۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۲۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.