بشار اسد هرگز از قدرت برکنار نخواهد شد

وزیر امور خارجه روسیه پیش از سفر کوفی عنان به مسکو، طی سخنانی تاکید کرد: بشار اسد هرگز از قدرت برکنار نخواهد شد چرا که بخش وسیعی از مردم سوریه طرفدار و حامی او هستند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سرگئی لاوروف، ‌وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی پیش از سفر کوفی عنان، نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب درخصوص سوریه به مسکو، اعلام کرد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه هرگز از قدرت برکنار نخواهد شد زیرا بخش اعظمی از مردم سوریه طرفدار و حامی او هستند.
لاوروف ادامه داد: روسیه با هرگونه تصمیمی از سوی گروه‌های خارجی برای براندازی دولت سوریه مخالف است و سیاست‌های خارجی روسیه همواره در این خصوص ثابت خواهد بود چرا که این مساله بر قوانین بین‌المللی پایبند است.
وزیر امور خارجه روسیه در ادامه عنوان داشت: روسیه از طرح کوفی عنان، فرستاده مشترک سازمان ملل واتحادیه عرب و نیز خواسته‌‌های مردم این کشور حمایت می‌کند اما مخالف هرگونه دخالت نظامی در داخل سوریه است.
لاوروف در ادامه ضمن تاکید بر ابراز نگرانی کشورش از پیچیده تر شدن اوضاع سوریه عنوان داشت: ما خواهان تمدید زمان ماموریت ناظران بین‌المللی در سوریه هستیم.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مخالفان سوریه با اجرای طرح کوفی عنان مخالفند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.