بشقاب این رنگی شما را لاغر‌ می​کند

انتخاب بشقاب‌های کوچک برای غذا خوردن می‌تواند به افراد چاق کمک کند. با این کار اندازه غذا روی بشقاب بیشتر به‌نظر می‌رسد و به این ترتیب فرد تصور می‌کند حجم غذای بیشتری را خورده است.

افرادی که تمایل ‌ دارند به سادگی می‌توانند با تغییر رنگ بشقاب خود لاغر شوند.
 
تحقیقات جدید نشان می‌دهد، زمانی که غذا هم رنگ بشقاب باشد، شما بیشتر از مواقع دیگر غذا می‌خورید. در حقیقت هنگامی که غذا در بشقاب هم‌رنگ با خودش قرار می‌گیرد، میزان غذا خوردن بیش از ۰۲درصد بیشتر از مواقعی است که مواد خوراکی در ظرفی با رنگ متفاوت قرار می‌گیرد. محققان معتقدند، هم رنگ بودن غذا و بشقاب سبب می‌شود شما بدون توجه به حجم غذا بشقاب خود را پر کنید اما زمانی که رنگ‌ها متفاوت باشند شما در پر کردن بشقاب خود دقت بیشتری دارید.
 
مطالعات قبلی هم ثابت کرده بود انتخاب بشقاب‌های کوچک برای غذا خوردن می‌تواند به افراد چاق کمک کند. با این کار اندازه غذا روی بشقاب بیشتر به‌نظر می‌رسد و به این ترتیب فرد تصور می‌کند حجم غذای بیشتری را خورده است. با این کار افراد چاق به‌طور ناخودآگاه سعی می‌کنند غذای کمتری بخورند. شما می‌توانید تعدادی بشقاب با رنگ روشن و تیره خریداری کرده و سعی کنید بسته به نوع غذای خود بشقابی با رنگ متضاد برای سرو غذا انتخاب کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توان کودکان را به سبزیجات بیشتر تشویق کرد، این است که سبزیجات را در بشقاب‌های سبز رنگ قرار داد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.