بعید است بودجه تا شب عید به نتیجه برسد/ احتمال موکول شدن بررسی بودجه ۹۲ به سال آینده

۱۸م دیماه ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با یادآوری تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سنواتی کشور در موعد قانونی، گفت: بعید است بودجه سال ۹۲ تا شب عید به نتیجه برسد.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با یادآوری “تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه سنواتی” سال آینده در موعد مقرر قانونی، گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده در “آئین‌نامه داخلی مجلس”، بررسی لایحه بودجه سنواتی کشور در “پارلمان” حداقل سه‌ماه زمان می‌برد، که با توجه به تأخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۲ در زمان مقرر و فرصت دوماهه تا پایان سال جاری بعید می‌دانم “بودجه” سال آینده تا شب عید به نتیجه برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، بررسی بودجه سنواتی کل کشور در مجلس زمان‌بر است، افزود: آنچه که مسلم است، درصورتی که مجلس برای بررسی” بودجه‌۹۲″ با کمبود زمان مواجه شود، بدون شک بررسی و تصویب آن را همچون بودجه ۹۱ به سال بعد موکول خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: درصورت تصویب نشدن بودجه تا پایان سال جاری، راه دیگری جزء ارائه “تنخواه” به “دولت” باقی نخواهد ماند.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به احتمال تصویب “بودجه چند‌دوازدهمی”، اظهار داشت: براین اساس مجلس به دولت اجازه خواهد داد که علی‌ الحساب مثل سنوات قبل هزینه و برداشت کند و یا دولت هر ماه به صورت یک دوازدهم، یک دوازدهم برای هزینه‌کرد خود از مجلس مصوبه بگیرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کشور، بهتر بود دولت به قانون تمیکن می‌کرد و لایحه بودجه را در موعد قانونی به مجلس تقدیم می‌کرد تا اضطراب و نگرانی برای  وکلای ملت و مردم ایجاد نشود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.