بکن باوئر: ترس از باخت بازیکنان تیم فوتبال آلمان را فلج کرده بود

به گزارش ایرنا،’فرانتس بکن باوئر’، با انتشار مطلبی در روزنامه بیلد نوشت: تصور می کردم بعد از گذشت ۱۶ سال از قهرمانی آلمان در مسابقات اروپایی سال ۱۹۹۶ لندن، دوباره نوبت آلمان است که قهرمان شود اما به نظر می آید همه صحبت های مطرح شده در مورد طلسم پیروز نشدن در مقابل ایتالیا، بازیکنان آلمان را به حالت فلج در آورده بود.

بکن باوئر در ادامه، عملکرد بازیکنان آلمان در نیمه اول دیدار در مقابل ایتالیا در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ را بسیار ضعیف خواند و از این نحوه بازی به عنوان یک معما برای خود نام برد.

اسطوره فوتبال آلمان در ادامه نوشت: این بازی نشانی از تیم واقعی آلمان در جام ملت های اروپا به همراه نداشت و فکر می کنم تیم ما یک چیز اساسی که نمی دانم چه نامی روی آن بگذارم، کم دارد.

بکن باوئر، در عین حال برخلاف نظر اکثر کارشناسان و مفسران فوتبال آلمان، سرمربی تیم و تاکتیک ارائه شده از طرف وی در بازی مقابل ایتالیا از جمله تعویض های انجام شده را، عامل باخت به این تیم ندانست.

وی در عین حال تاکید کرد: نباید بیش از حد نا امید باشیم زیرا همین که توانستیم در نیمه نهایی این رویداد بزرگ حضور داشته باشیم،کم نیست .

به نوشته بکن باوئر، دیگر قدرت های بزرگ فوتبال اروپا همچون انگلیس ، هلند و فرانسه نیز علاقه داشتند تا بتوانند به بازی نیمه نهایی برسند اما زودتر از آلمان از گردونه رقابت ها کنار رفتند.

رییس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ آلمان، ادامه داد: برخلاف دیدارهای نیمه نهایی آلمان در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ در مسابقات جهانی و اروپایی که در ورزشگاه حضور داشتم و شاهد باخت آلمان بودم، این بار به ورزشگاه نرفتم و بازی را از تلویزیون تماشا کردم تا شاید تیم ما برنده باشد اما باز هم نیمه نهایی را باختیم.

بکن باوئر در پایان مطلب خود نوشت: باید دو سال دیگر صبر کنیم که شانس دوباره خود را برای تصاحب قهرمانی و این بار در میدان بزرگتری به نام جام جهانی برزیل، بیازماییم.

تقریبا تمام رسانه های آلمان بویژه رسانه های تخصصی فوتبال و کارشناسان ورزشی، روز جمعه ‘یوآخیم لو’ سرمربی تیم ملی این کشور را مقصر اصلی باخت در مقابل ایتالیا معرفی کردند.

در همین رابطه’ برنهارد دیتس’ کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان در سال ۱۹۸۰ که در ایتالیا و در بازی فینال با پیروزی بر تیم بلژیک، جام قهرمانی اروپا را روی سر برد،گفت: ترکیبی که ما به زمین فرستادیم باعث باخت تیم شد و یوآخیم لو در واقع با چیدن این ترکیب، گل به خودی زد.

وی افزود : آنچه من را بیش از همه ناراحت می کند، اینکه چرا او دوباره ترکیب تیم برنده را تغییر داده و موجب شد تا بازیکنان سرنخ بازی را از دست بدهند.

‘میشائیل بالاک’ یکی دیگر از کاپیتان های فوتبال آلمان در اظهار نظری، از عملکرد سرمربی تیم ملی آلمان در بازی نیمه نهایی به شدت انتقاد کرد.

بالاک افزود: اگر ۱۸ تا ۲۰ بازیکن خوب در اختیار داشته باشیم، این یک وضعیت بسیار خوب و رویایی است اما بدان معنا نیست که بخواهیم به همه آنها فرصت بازی بدهیم ، به نظرم درمورد عملکرد لو و تصمیمات و تغییرات وی در این بازیها ، سوالات زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود.

از نظر کارشناسان و رسانه های فوتبال آلمان، پایبند بودن به بازیکنان باسابقه برغم عملکرد ضعیف آنها در مسابقات قبلی بویژه لوکاس پودولسکی و توماس مولر،فقدان یک رهبر در میانه میدان و گرداننده مقتدر در تیم که به عملکرد نامطلوب شوان اشتایگر مصدوم باز می گردد و همچنین تعصب بیش از حد پیروزی و تفکر برنده بودن در هر شرایطی، سه دلیل عمده ناکامی ژرمن ها در یورو ۲۰۱۲ اعلام شده است.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۲۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.