بلاتر آب پاکی را روی دست ایران ریخت/ جام‌جهانی فقط در قطر برگزار می‌شود

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال جهان – مهر نوشت:

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تاکید کرد که جام جهانی ۲۰۲۲ فقط در کشور قطر برگزار می‌شود و به این ترتیب درخواست کشورهای دیگر از جمله ایران برای برگزاری مشترک این مسابقات مورد قبول قرار نمی‌گیرد. این اظهار نظر در حالی از سوی رئیس جهانی فوتبال صورت گرفت که قبل از این مسئولان ایران اعلام آمادگی کرده بودند که بعضی بازیهای جام جهانی به میزبانی ایران برگزار شود.
سپ بلاتر که پس از ایران راهی امارات و قطر شد، در یک نشست خبری دربارهٔ حضورش در کشور قطر و اقدامات این کشور برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت کرد. در بخشی از این نشست خبری، یکی از خبرنگاران بحث درخواست کشورهای همسایه از جمله ایران را برای برگزاری مشترک جام جهانی مطرح کرد.
بلاتر در این خصوص گفت: برگزاری مشترک جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی به خاطر مشکلاتی بود که در این کشورها وجود داشت. با این حال وقتی فیفا تصمیم گرفت میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ را به قطر بدهد، از اینکه این کشور بتواند این جام جهانی را به تنهایی برگزار کند، مطمئن شده بود. به همین سبب تصمیم ما همان است که در دسامبر ۲۰۱۰ گرفته شد یعنی میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور قطر. پیشرفت و آمادگی قطر برای برگزاری این مسابقات قابل لمس و راضی کننده است.
پیش از این فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده بود تا تعدادی از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در ایران برگزار شود.
بلاتر همچنین دربارهٔ گزارش روزنامه گاردین انگلیس مبنی بر نارضایتی کارگران سازنده ورزشگاه‌های قطر گفت: من از روزنامه نگاران گاردین می‌خواهم به قطر بیایند و سری به وزارت کشور و وزارت کار بزنند و پس از آنکه بسیاری از حقایق را دیدند نسبت به نوشتن گزارش در روزنامه خود اقدام کنند.


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.