بلاتکلیفی ۱۵۰ دانشجوی رتبه اول کشوری

به دلیل ناهماهنگی دانشگاه شریف و سازمان سنجش آموزش کشور ۱۵۰ دانشجوی رتبه اول دانشگاه‌های کشور، بلاتکلیف شدند.

به گزارش بی باک به نقل از فارس، صبح امروز بیش از ۱۵۰ تن از داوطلبان پذیرفته شده کنکور کارشناسی ارشد، مقابل دانشگاه صنعتی شریف تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

براساس این گزارش، چهارشنبه گذشته پذیرفته‌شدگان برتر آزمون کارشناسی‌ارشد برای ثبت‌نام به دانشگاه شریف مراجعه ‌کردند، اما با عدم پذیرش از سوی دانشگاه مواجه‌ ‌شدند.

یکی از این دانشجویان که در رشته برق رتبه ۲۰۲ را آورده است، در این‌باره گفت: ما ۱۵۰ نفر از دانشجویان رتبه اول دانشگاه‌های سراسری هستیم که در کنکور کارشناسی‌ارشد شرکت کردیم و چون رتبه اول ورودی دانشگاه خودمان بودیم، امتیازی به ما تعلق می‌گیرد که براساس آن می‌توانیم در دانشگاه بهتر پذیرش شویم.

وی افزود: اما از چهارشنبه گذشته که برای ثبت‌نام به این دانشگاه مراجعه کردیم، به دلیل مشکل بین سازمان سنجش و دانشگاه شریف، از ثبت‌نام ما ممانعت به عمل آمده و حتی روستا آزاد رئیس دانشگاه شریف اعلام کرده است که استعفا می‌دهد ولی این دانشجویان را ثبت‌نام نمی‌کند.

این فرد با اشاره به وجود همین مشکل در سال گذشته، اظهار داشت: سال گذشته پس از ثبت‌نام، دانشگاه ۶۰ تن از دانشجویان را تا مرز اخراجی پیش برد و به سازمان سنجش اولتیماتوم داد که امسال اینگونه دانشجو به این دانشگاه معرفی نکند.

به گفته وی قرار بر این شده است که میر عمادی معاون تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف با رئیس سازمان سنجش مذاکره کند و در صورت توافق این افراد در دانشگاه شریف ثبت‌نام شوند.

این داوطلب با اشاره به بخشنامه‌ای که براساس آن نفرات برتر ورودی دانشگاه‌ها در صورتی که ۸۰ درصد تراز آخرین فرد قبول شده در دانشگاهی را آورده باشد، می‌تواند در آن دانشگاه ثبت‌نام کنند، گفت: دانشگاه شریف مدعی است که تافته جدا بافته است و باید این تراز به ۹۲٫۵ درصد ارتقا یابد.

وی با انتقاد از عدم هماهنگی بین سازمان سنجش و دانشگاه شریف، گفت: از روز چهارشنبه تا امروز این مشکل ادامه داشته است و برخی از دانشجویان که از شهرستان آمده‌اند، همچنان معطل این ناهماهنگی هستند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.