بنادر مسافری هرمزگان پذیرای ۴٫۵ میلیون نفر در ۱۸ روز

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در سیزدهمین روز از فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده است، بیش از ۱۶۰ هزار تردد مسافران از طریق بنادر مسافری هرمزگان به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.

خبراقتصادی: در سیزدهمین روز از فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده است، بیش از ۱۶۰ هزار تردد مسافران از طریق بنادر مسافری هرمزگان به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان سیزدهمین روز از فرودین ماه ۹۳ که یک دوره زمانی ۱۸ روزه را شامل می گردد، در مجموع چهار میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۶۳ نفر سفر از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس صورت گرفت؛ به طوری که، در دوازدهمین روز از فروردین ۲۴۱ هزار و ۷۲۴ نفر و در روز سیزدهم نیز ۱۶۳ هزار و ۳۴۴ نفر تردد مسافران نیز از طریق بنادر مسافری انجام شد.

خدمات رسانی مناسب و مستمر صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان میهمانان نوروزی را بر آن داشت تا آخرین روزهای تعطیلات ابتدای سال خود را در جزایر و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس سپری کنند؛ به طوری که در روز سیزدهم فروردین ماه که در تقویم به نام روز طبیعت نامیده شده و ایرانیان در چنین روزی طی یک سنت چندهزار ساله به دامان طبیعت می روند، شاهد رونق سفرهای دریایی در چنین روزی بودیم.

بر همین اساس، مقایسه آماری میزان تردد دریایی مسافران در روز “سیزده به در” امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، نشانگر رشد ۱۰۱ درصدی تعداد مسافران دریایی در این روز می باشد.

از سوی دیگر، طی ۱۸روز زمان اجرای طرح نوروزی که تنها دور روز دیگر تا پایان آن باقی است، عملیات جابجایی۴۶۰ هزار و ۳۲۹ دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به ثبت رسیده است.

این گزارش حاکی است، تعداد ۲۳ هزار و ۲۴۹ دستگاه خودرو در روز دوازدهم فروردین ماه و همچنین در روز سیزدهم نیز ۱۴ هزار و ۷۵۹ دستگاه خودرو جابجا شده است.

شایان ذکر است، از آغاز طرح نوروزی ۹۳ تا پایان سیزدهمین روز از فروردین ماه سال جاری، در مجموع ۲۴ هزار و ۹۳۰ سفر دریایی از طریق بنادر ده گانه مسافری هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس انجام شده است که در روز دوازدهم نوروز، شاهد ورود و خروج یکهزار و ۳۵۶ فروند شناور به بنادر مسافری استان بودیم و در روز سیزدهم نیز تردد حدود یکهزار فروند شناور در این بنادر به ثبت رسید.

مقایسه آماری میزان سفرهای دریایی صورت گرفته در روز سیزدهم نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد بیش از ۲۰ درصدی این رقم و رونق سفرهای دریایی در روز طبیعت حکایت دارد.

لازم به ذکر است، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند؛ به گونه ای که بنادر مسافری این استان بیش از ۹۵ درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و ۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند و حجم عمده این مسافرت ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می گردد.

بنابراین گزارش، طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از ۲۵ اسفند قبل آغاز شده و تا پایان روز ۱۵فروردین ماه جاری ادامه دارد که تا پایان این طرح، تنها دو روز بیشتر زمان باقی نمانده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.