بندر بن سلطان برای مهار ایران آمده است

به گزارش خبر آنلاین بندر بن سلطان فرزند سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد سابق عربستان سعودی است که به مدت ۲۲ سال سفیر این کشور در آمریکا بوده است.
میدل ایست اونلاین در ادامه گزارش خود آورده است که افزایش نگرانی در خاندان آل سعود به سبب از دست دادن متحدان خود در مصر و تونس و قدرتمند شدن ایران در منطقه سبب شده است تا بندر بن سلطان به عنوان رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی این کشور منصوب شود.
این پایگاه اینترنتی به نقل از فایننشیال تایمز نوشته است که بندر بن سلطان وظیفه دارد نقشی کلیدی تر برای عربستان در تحولات عربی تعریف کندو اجازه ندهد که ایران بیش از این قدرتمند شده و در واقع ایران را مهار کند.
این گزارش می افزاید بندر بن سلطان که معروف است دشمنی ویژه ای با رئیس جمهور سوریه بشار الاسد دارد درست روز بعد از انفجار در مقر اطلاعات و امنیت سوریه که منجر به کشته شدن برخی از مهره های کلیدی نظام اسد شد روی کار آمد.
از نگاه فایننشیال تایمز تجربه بندر بن سلطان و ارتباطات خوب او با آمریکایی ها می تواند به اتحاد دستگاه ها اطلاعاتی علیه دشمنان مشترک کمک کند.
همچنین انتصاب بندر بن سلطان پیام و نشانه روشنی برای آمریکایی ها تلقی می شود مبنی بر اینکه عربستان آماده است تا خود را با استراتژی ها و سیاست های جدید آمریکا در خاورمیانه هماهنگ کند چرا که تصور می شود بندر بن سلطان یکی از معدود سیاستمداران عرب است که ضمن داشتن تجربه و دانش کافی از مسائل بین المللی با گفتمان آمریکایی ها به خوبی آشناست و آنها نیز با او بهتر از سایرین می توانند با جهان عرب و خصوصا عربستان وارد گفتگو و درک متقابل شوند.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.