بنزین یورو ۴ لیتری ۲۳۰۰ تومان!

۰۵خردادماه،

به گزارش «عصرخودرو»، به نقل از دنیای اقتصاد هرچند طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، قرار بوده از اول خرداد امسال بنزین یورو۴ در تهران و پس از آن در کلانشهرهایی از جمله مشهد و اصفهان و چند شهر دیگر نیز آغاز شود، خودروسازان برای تامین سوخت مورد نیاز خودروهای صفر خود در کارخانه با مشکل مواجه می باشند.
بر همین اساس آن طور که از کارخانه های خودروسازی خبر می رسد، این روزها با وجود نامه نگاری های فراوان خودروسازان با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، این شرکت هنوز برای تامین سوخت یورو۴ خودروسازان در کارخانه اقدام نکرده است، البته سوخت مورد نیاز خودروسازان با یک شرط تامین خواهد شد و آن هم پرداخت مبلغی بیش از ۲۳۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین یورو۴ است.
 با احتساب قیمت در نظر گرفته شده برای این بنزین و ۳۰ لیتر بنزینی که از کارخانه در باک بنزین هر خودرو وجود دارد، می توان به این نتیجه رسید که هر خودرو با افزایش قیمتی نزدیک به ۴۸ هزار تومان همراه خواهد بود.
البته مشکل خودروسازان برای تامین سوخت مورد نیاز خود در کارخانه تنها به قیمت بالای این سوخت باز نمی گردد. یکی دیگر از مشکلات آنها این است که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی حاضر به تامین این سوخت برای پایگاه اینترنتی های شهرستان خودروسازان نیست.
استدلال نفتی ها در این رابطه این است که با توجه به اینکه شهرستان هایی که در آنها خودرو تولید می گردد جزو کلانشهرها نیستند، توزیع سوخت در آنها انجام نمی شود.
این در حالی است که بسیاری از تولیدات خودروسازان در این پایگاه اینترنتی ها به کلانشهرها نیز ارسال می گردد.

ماخذ:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.