بهاره رهنما در روایتی زنانه از یک رابطه ناتمام!

دوشنبه ۱۵آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

˝چشم‌هایی که مال توست˝ در فرهنگسرای نیاوران

عصر پنجشنبه ۱۸ آبان ماه نمایش متفاوت ˝چشم هایی که مال توست˝ به کارگردانی نسیم ادبی و نویسندگی و بازیگری بهاره رهنما به مدت دو هفته در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، “چشم هایی که مال توست” داستان زنی را روایت می نماید که از شوهرش و پدر فرزندش جدا شده و در تنهایی و خلوت خاطرات رابطه با او را مرور می نماید و به دلگویه های شخصی و دریافت های تازه از این زندگی نا همه می‌رسد.

بهاره رهنما تنها بازیگر این نمایش است که در صحنه های پایانی اثر، صدا و تصویر شهاب حسینی در نقش همسر گذشته وی به این اجرا اضافه می‌شود.

این نمایش را گروه “این تابستان” به روی صحنه می برد ،گروهی که تلاش دارد با اجرا های متفاوت و نمایشنامه هایی که با متن جامعه ایرانی در ارتباط است،قدم هایی در جهت آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف مردم با تئاتر بردارد در همین جهتست که بهاره رهنما معتقد است : “چشم هایی که مال توست” به جهت زاویه نگاه خاصش به مقوله زنان ،چالش ها و دل نگرانی های آنان می تواند حرف های تازه برای گفتن داشته باشد و طیفی نو از علاقمندان به هنر را به سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران بکشاند.

بهاره رهنما که نویسنده این نمایشنامه نیز هست بارها تاکید نموده است که اگر چه به طور مستمر و پیوسته از زنان می نویسد و همه پرسناژهای اصلی آثارش را به زنان اختصاص می دهد اما به هیچ روی فیمنیست نمی باشد و از شعار زدگی و ایدئولوژی گرایی در باب مسایل زنان می پرهیزد ،او می گوید : چنانکه در اثر “چشم هایی که مال توست” شعاعی از دغدغه هایی زنانه به عنوان نیمی از جمعیت کشور دستمایه نمایشی قرار گرفته است و تلاش شده تا تصویری خاکستری و همه قد از یک رابطه امروزی میان زن و مرد ارایه شود در این تصویر نه زن سفید است و نه مرد سیاه و در کند و کاو افول یک رابطه نگاه به نقاط ضعف هر دو مقصود نظر قرار گرفته است.

رهنما تاکید می نماید : این زوج فرزندی دارند که نخ ارتباطشان را از پاره شدن مصون می دارد ،این فرزند همچنان حلقه وصل این زن و مرد است و در واکاوی این جستجوی زنانه حضور این بچه نقش تعیین نماینده دارد.

این بازیگر و نویسنده سینما،تئاتر و تلویزیون اظهار داشت : برای اینکه نمایش یک سویه به نظر نرسد و تماشاچی از زوایه نگاه مرد هم این ماجرا را دریافت کند ،متن دلگویه های مرد را نیز به بروشور نمایش سنجاق خواهیم نمود تا تماشاگر از هر دو پرسناژاصلی این اثر ماجرا را بشنود و خود در خلوت خویش آن را به قضاوت نشیند.

گروه نمایش “این تابستان” در نمایش پیشین خود از صدای هدیه تهرانی بهره برده بود و این بار در نمایش “چشم هایی که مال توست” که از روز پنجشنبه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود از صدا و تصویر شهاب حسینی در نقش همسر پیشین این زن استفاده نموده است .بهاره رهنما درباره بهره گیری از صداهای سوپر استارهای سینما در آثار این گروه نمایشی گفت : هدف ما این است که در یک نمایش تک نفره اگر صدایی به صحنه اضافه می گردد با مخاطب آشنایی دیرینه داشته باشد و مخاطب بسیار سریع با جنس این صدا ارتباط بر قرار کند و سریع با محتوای دیالوگ ها و مونولوگ های او پیوند خورد .لذا این انتخاب در جهتی اهداف دراماتیک است و به هیچ روی کارکرد دیگری ندارد.

این نمایش هر روز ساعت ۱۸:۳۰ به روی صحنه می رود و در روزهای پنجشنبه و جمعه در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۰ اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.