بهره‌برداری از دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان تا مهر

۱۷اردیبهشت،

26-255.jpg

رییس دانشگاه سمنان از بهره‌برداری از دانشکده اقتصاد و مدیریت تا مهرماه امسال خبر داد و گفت: خانه فرهنگ و مرکز بهداشت دانشگاه سمنان تا سه ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، علی خیرالدین با اشاره به پیشینه دانشگاه سمنان، افزود: این دانشگاه در سال ۵۳ با عنوان مدرسه عالی تکنولوژی در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و با هفت رشته کاردانی و ۵۷۰ دانشجو آغاز بکار کرده است و در سال ۶۷ به مجتمع آموزش عالی سمنان و در سال ۷۲ به دانشگاه سمنان ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مساحت و فضای این دانشگاه به ۸۰۰ هکتار افزایش یافته است، اظهارکرد: این دانشگاه دارای ۱۵ هزار و ۲۲۱ دانشجو است که در ۲۱۹ رشته مشغول تحصیل می باشند.

خیرالدین ادامه داد: از ۲۱۹ رشته موجود در دانشگاه سمنان ۵۸ رشته مربوط به دانشجویان مقطع دکتری، ۹۹ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۶۰ رشته مربوط به مقطع کارشناسی و دو رشته نیز ویژه دانشجویان مقطع کاردانی است.

رییس دانشگاه سمنان، گفت: این دانشگاه در حال حاضر دارای ۲۰ دانشکده، چهار پردیس و یک پردیس دانشگاهی (بین‌المللی) و ۳۴۰ عضو هیأت علمی ثابت است.

وی در ادامه به برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان اشاره کرد و گفت: در این راستا کمیته بزرگداشت آغاز بکار کرده و روز ۲۹ مهرماه به صورت نمادین مراسم اصلی برگزار می‌شود، اما برنامه‌های بزرگداشت در طول سال تحصیلی ادامه دارد.

خیرالدین با بیان اینکه روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه به عنوان روز دانشگاه سمنان در تقویم این دانشگاه ثبت می‌شود، افزود: چاپ تمبر یادبود، برگزاری مسابقه دوچرخه سواری از میدان کوثر تا سردر دانشگاه، برگزاری جشنواره‌های ورزشی، برگزاری گردهمایی فارغ‌التحصیلان، غبارروبی از گلزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهیدان از برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سال تأسیس دانشگاه سمنان است.

رییس دانشگاه سمنان، اجرای موسیقی مناطق کویری ایران، ساخت سرود دانشگاه، افتتاح بعضی پروژه‌های دانشگاه و برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای دانشگاه سمنان را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سال تأسیس این دانشگاه در طی سال تحصیلی عنوان کرد.

وی افزود: سی و هفتمین دوره المپیاد ریاضی سراسر کشور با حضور ۲۰۰ تیم نیز ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ماه امسال به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.