بهره‌گیری از روش مغناطیس درمانی برای بهبود علائم افسردگی

ممتاز نیوز : استفاده از تکنیک مغناطیس درمانی می‌تواند اثرات مثبتی در معالجه بیماران افسرده و مبتلا به وزوز گوش داشته باشد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، به نقل از نشریه ساینس دیلی، محققان مرکز پزشکی دانشگاه لویولا با انجام مطالعات خود بر روی افراد افسرده مبتلا به وزوز گوش دریافتند که شکل جدیدی از روش غیرتهاجمی مغناطیس – درمانی علاوه بر ایجاد مزایایی برای افراد مبتلا به وزوزگوش، می‌تواند در کاهش علائم افسردگی نیز مؤثر باشد.

نتایج حاصل از این گزارش حاکی است درمان با تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS)، پالس‌های کوتاهی از میدان مغناطیسی به مغز می‌فرستد که باعث تحریک سلول‌های مغزی شده و به نظر می‌رسد این تغییرات در مغز به نفع بیمارانی باشد که دچار افسردگی مزمن هستند.

براساس این گزارش محققان افزودند که طی این پروتکل درمانی، هر بیمار پنج درمان ۴۰ دقیقه‌ای را در هر هفته و برای  ۴ تا ۶ هفته تجربه می‌کند و در طول دوره درمان توسط پزشک خود سه بار و یا بیشتر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گفته محققان حدود ۱۲ درصد از افراد مبتلا به وزوزگوش مزمن از افسردگی و اضطراب هم رنج می‌برند و مطالعات قبلی نشان داده‌اند که TMS‌ می‌تواند برای بیماران مبتلا به وزوز گوش مفید باشد ولی این مطالعه برای اولین بار به بررسی بیمارانی پرداخته است که دارای هردو علائم تضعیف کننده وزوز گوش و افسردگی هستند.

گفتنی است استفاده از این روش به بی‌حسی و آرام بخش نیازی نداشته و بیمار بلافاصله پس از انجام آن می‌تواند فعالیت‌های طبیعی مانند رانندگی را آغاز کند و طی این درمان دچار فراموشی و تشنج نیز نمی‌شود و عوارض جانبی این روش در حد سردرد خفیف و یا سوزش پوست سر است.

شایان ذکر است وزوز گوش درک صداهایی بدون هیچ منبع خارجی شامل صدای زنگ، خش خش، سوت و غیره در یک و یا هردو گوش بوده که درک این صداها می‌تواند در افراد افسرده صورت گیرد و علاوه بر آن برخی از داروهای ضدافسردگی نیز می‌توانند باعث ایجاد وزوز گوش شوند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.