بهره برداری از مرحله دوم فاز سوم بنزین ‌سازی آبادان

۱۲ام بهمن ،


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ با افتتاح این مرحله تازه در پالایشگاه آبادان، روزانه دو میلیون لیتر بنزین فوق‌سوپر با اکتان بالای ۹۵ (یورو۴) به تولیدات پالایشگاهی قدیمی‌ترین پالایشگاه کشور افزوده می ‌شود تا تولید روزانه بنزین پالایشگاه آبادان از مرز شش میلیون لیتر بگذرد.

آزمایش کامل مرحله دوم فاز ۳ بنزین‌سازی پالایشگاه آبادان صورت گرفته و تولید بنزین در این مرحله از چند ماه پیش آغاز شده و هم اکنون تولید پایدار و مطمئن از این طرح در دست اجراست و بنزین فوق ‌سوپر آن به مخازن ذخیره‌سازی پالایشگاه هدایت می گردد.

مجموع سرمایه گذاری در طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان ۸۸۰ میلیارد تومان است که با راه اندازی کامل این طرح،  روزانه صد تن گوگرد دانه‌بندی شده در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

علاوه بر بنزین و گوگرد محصولات جانبی دیگری مانند پروپان نیز تولید می گردد که مواد بسیار مهم مورد استفاده در پتروشیمی ‌هاست.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: با افتتاح این مرحله، ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین فوق سوپر با اکتان ۹۴ و ۹۵ به بالا (یورو چهار) به تولیدات قدیمی ترین پالایشگاه کشور افزوده می گردد.

آقای رحیمی افزود : با راه اندازی مرحله اول فاز سه طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان در مرداد سال ۹۰ که شامل واحد کت کراکر و واحدهای جانبی بود روزانه ۴ میلیون لیتر بنزین فوق سوپر با عدد اکتان ۹۴ به بالا در این پالایشگاه تولید می شد که با راه اندازی مرحله دوم تولید بنزین این پالایشگاه به روزانه ۶ میلیون لیتر افزایش می یابد .

وی اضافه کرد : مرحله دوم فاز سه بنزین سازی پالایشگاه شامل سه واحد اسیدسازی ، ایزومریزاسیون و الکیلاسیون است که خروجی واحد الکیلاسیون روزانه ۲ میلیون لیتر بنزین با کیفیت خواهد بود.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت : ظرفیت واحد الکیلاسیون روزانه ۱۲ هزار و ۳۰۰ بشکه ، ایزومریزاسیون ۱۱ هزار و ۲۵۰ بشکه و اسیدسازی ۲۶۷ تن در روز است.

رحیمی با بیان اینکه در طرح بنزین سازی پالایشگاه آبادان در مجموع ۸۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است ، افزود : راه اندازی کامل این طرح روزانه ۱۰۰ تن گوگرد دانه بندی شده در این پالایشگاه تولید می گردد.

وی گفت : در فازهای قدیمی این پالایشگاه روزانه ۸۰ تن گوگرد کلوخه ای تولید می گردد که با راه اندازی کامل این طرح این میزان به ۱۸۰ تن افزایش می یابد و ۱۰۰ تن آن به شکل دانه بندی شده (گرانول) تولید خواهد شد.

طرح افزایش ظرفیت بنزین سازی پالایشگاه آبادان با هدف خودکفایی از سال ۸۳ آغاز و مرحله اول آن پارسال به بهره برداری رسید.

با بهره برداری کامل از فاز سه، مجموع تولید بنزین در پالایشگاه آبادان به حدود ۱۵ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.