بهره برداری تونل باد در ماه آینده

بهره برداری از تونل باد در دانشگاه امیر کبیر در ماه آینده صورت می گیرد.

عباس ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: ستاد توسعه هوا فضا از ستادهای فناوری هوا فضای ریاست جمهوری که از نیمه دوم سال ۸۷ تاسیس شده به شمار می آید.

وی افزود: یکی از ماموریت های این ستاد حمایت از پروژه های فناورانه دانشگاه ها و بخش خصوصی است که بسیاری از طرح های آن طی سال های ۸۷ و  ۸۸و ۸۹ مورد حمایت قرارگرفته است  و در سال جاری نیز به ثمر نشسته است.

ابراهیمی تصریح کرد: حدود ۱۰ طرح برتر از میان طرح ها تاکنون ارائه شده انتخاب شد که به طور متوسط در هر ماه یکی از این طرح ها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

*بهره برداری از ۱۰ طرح برتر فضایی تا پایان سال
ابراهیمی در ادامه گفت: اولین طرح در ماه گذشته در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی تحت عنوان ردیاب ستاره ای بهره برداری  شد و دومین طرح با عنوان افتتاح دو آزمایشگاه سرانژکتور و میکروموتور سوخت در دانشگاه تربیت مدرس مورد بهره برداری صورت گرفت.

وی افزود: پروژه های بعدی به احتمال زیاد بهره برداری از تونل باد در دانشگاه امیر کبیر است.

وی اظهار داشت: ۴ المان اصلی در حوزه فعالیتهای فضایی وجود دارد که مربوط به سامانه های حامل یا پرتاب گرهای محموله های فضایی است که طی چند سال اخیر ماهوارهای سفیر یک و سایر ماهواره ها به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: دومین بخش محموله های فضایی است که البته تاکنون فعالیتهای خوبی در حوزه ماهواره صورت گرفته که ارسال موجود زنده یکی از آن است.

*پروژه های ماهواره ای زیادی در حال انجام است
عباس ابراهیمی در ادامه گفت: هم اکنون بسیاری از پروژه ها در حوزه دانشگاهی همچون ماهواره دانشجویی دانشگاه شریف، پروژه ماهواره ای امیر کبیر و پروژه ماهواره ای علم و صنعت به بهره برداری رسیده است.چنانچه در صنایع مرتبط نیز پروژه های ماهواره ای زیادی در حال انجام است.

وی افزود: بخش سوم در حوزه فعالیت ، پایگاههای مربوط به کنترل یافت و هدایت سامانه های حامل و محموله های فضایی بوده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ابراهیمی به حوزه ۴ فعالیت ها اشاره کرد و تصریح کرد: حوزه ۴ فعالیت ها زیر ساخت های ایستگاه پرتاب ایستگاه های فضایی است که طی چند سال اخیر در همه این حوزه ها یک زنجیر به هم پیوسته فعالیتهای فضایی صورت گرفته و پیشرفت های خوبی در آن به وجود آمده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.