بهره مندی واحدهای صنعتی از وثایق “صندوق ضمانت”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد: واحدهای صنعتی مشکل دار از تسهیلات بانکی و ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بهره مند می شوند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران؛ سید ابریشمی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان اظهارداشت:  بعضی از واحدهای صنعتی به منظور بهبود وضعیت تولید خواستار اخذ تسهیلات از بانکها  و صدور ضمانت نامه را دارند که سازمان بعد از تایید وضعیت واحد های  تولیدی مشکل دار، آنها را به صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک جهت صدور  ضمانت نامه  بانکی معرفی خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه خاطر نشان کرد: مشکلات مالی و نقدینگی واحد های صنعتی نیاز به کار بزرگتری دارد که باید دولت با همکاری بانکها این امر را حل و فصل کند.

سید ابریشمی در خصوص فضای کسب و کار نیز  نگاه دولت جدید را بهبود شرایط اقتصادی عنوان کرد و گفت: در قبل جهت گشایش اعتبار باید معادل ۱۳۰ درصد ارزش خرید به بانکها پرداخت می شد که هم اکنون به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: حذف بسیاری از موارد در خصوص واردات کالا از جمله طرح شبنم وایران کد نیز در همین راستا انجام شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه عمده مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی را کمبود آب عنوان کرد و گفت: باید هرچه سریعتر این مشکل را از طریق هماهنگی با وزارت نیرو و سازمان آب و فاضلاب و استانداری مرتفع کرد.

در ادامه این سفر یک روزه مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز طی نشست تخصصی با مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و همچنین اعضای هیات مدیره شرکت های خدماتی مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی از جمله کمبود آب، برق، گاز، عدم ارائه تسهیلات بانکی را مورد بررسی قرارداد و دستورات لازم در خصوص رفع آن  ها صادر کرد.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت قبل از مراسم تودیع و معارفه از شهرکهای صنعتی شماره یک و دو بندرعباس و ۶ واحد صنعتی تولیدی مستقر در شهرکهای فوق از جمله واحد فرآورده های شیلاتی تولید کننده تن ماهی، آرد آسیابان تولید کننده آرد  و شرکت بسته بندی و فرآوری ماهی و میگو در شهرک صنعتی شماره دو بندرعباس و شرکتهای سمراد تولید کننده ورقهای کامپوزیت.. و درب و پنجره دوجداره، حیات هرمزگان تولید کننده روغن نباتی و خرما بن جنوب تولید کننده انواع شیره خرما، عسل خرما و … در شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس بازدید کرد و از نزدیک با روند تولید و مشکلات پیش روی واحدهای فوق آشنا شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.