بهمنی: تورم عامل افزایش نرخ ارز است

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه نرخ مرجع ارز کنار گذاشته نخواهد شد، علت اجرای افزایش نرخ ارز با ۲ درصد زیر قیمت به متقاضیان اولویت دار کالایی را وجود تورم اعلام کرد و گفت: برای از بین بردن شکاف بین بازار رسمی و غیر رسمی، افزایش نرخ ارز۲ درصد ضروری بود.

محمود بهمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگا ایلنا، با اشاره به اینکه واردات چند قلم کالای ضروری با نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶ به افزایش شکاف بین بازار رسمی و غیر رسمی دامن می‌زد، اظهار داشت: اگرچه ارز باید به صورت تک نرخی ارایه شود اما نرخ شناور مدیریت شده‏نرخی است که در آن هم تولیدکننده و هم مصرف کننده رضایت داشته باشد و بازار ارز به تعادل برسد.این شیوه تعیین ارز شناورمدیریت شده است که باید اجرا شود.

وی از ارائه نرخ ارز به صورت روزانه در یک محدوده خاص به صورت شناور مدیریت شده خبر داد و گفت: جیره بندی ارزی که توسط برخی مطرح شده است،صحت نداشته زیرا ارز به مقدار کافی در اختیار بانک مرکزی قرار دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در نظام‌های ارزی شناور مدیریت شده‏ قیمت ارز را براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌کند، تاکید کرد: نگاه سیاستمداران به اولویت بندی ارز همچنان برقرار بوده،بنابراین متقاضیان باید بتوانند نیازهای خود را در بازار رقابتی تامین کنند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.