بهینه سازی مصرف انرژی کارخانجات روغن کشی

مبتکران کشورمان موفق به ساخت سامانه تاثیرگذاری امواج مایکروویو بر دانه های روغنی جهت بهینه سازی مصرف انرژی کارخانجات روغن کشی شدند.

محمد قضوهی مدیر پروژه سامانه بهینه سازی مصرف انرژی کارخانجات روغن کشی در گفتگو با خبرنگار دانش های روزممتازنیوز، افزود: نیاز حدود پانزده میلیون تن دانه سویا در سال برای کشور و نیز موجود بودن این مقدار ظرفیت غنی کارخانجات روغن کشی در کشور و مصرف  بالای انرژی در این کارخانجات بهینه سازی مصرف انرژی در این کارخانجات که موضوع اصلی این ایده است را اهمیت می دهد.
 
وی گفت: بر اساس طراحی جدید، دانه های سویا پس از خرد شدن وارد دستگاه افقی پخت مرحله ای با استفاده از امواج مایکروویو می شوند که پس از رسیدن به دما و رطوبت مطلوب مورد نظر وارد دستگاه فیلکر شده که با تبدیل شدن به چیپس های سویا در طراحی جدید وارد دستگاه تاثیر گذاری امواج مایکروویو بر فیلکهای سویا می شود.
 
قضوهی تصریح کرد: در مجموع با اجرای سامانه جدید در واحد آماده سازی کارخانجات روغن کشی و رسیدن به دماها و رطوبت های مطلوب معین شده باعث می گردد در مرحله جداسازی روغن به وسیله حلال در واحد اکسترکشن حدود ۱۲ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم که این بهینه سازی مصرف انرژی در کارخانجات موجود کشور که دارای مصرف سوخت و انرژی روزانه بالایی می باشند بسیار مطلوب است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.