به تبع عدم تخصیص ارز مرجع به واردات خودرو؛ «قیمت خودروهای وارداتی تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد»

در صورتی که ارز گمرکی برمبنای نرخ ارز مرجع محاسبه شود، قیمت‌ها چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت اما اگر ارز گمرک نیز برمبنای نرخ آزاد محاسبه شود، قیمت خودروهای وارداتی تا حدود ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

اقتصادآنلاین/گروه خودرو:

یک کارشناس بازار و واردکننده خودرو اعلام کرد: به دنبال اولویت‌بندی تخصیص ارز مرجع و عدم تامین ارز دولتی برای واردات خودرو، قیمت‌ها در بازار رو به افزایش گذاشته است.

فربد زاوه با تاکید بر اینکه اصولا بازار خودرو نسبت به سیاستگذاری‌ها و تغییرات عکس‌العمل سریعی نشان می‌دهد، در گفتگو با ایلنا گفت: به دنبال سیاست دولت مبنی بر عدم تخصیص ارز دولتی به خودرو، قیمت‌ها در بازار با افزایش همراه شده است.

وی در این خصوص توضیح داد: عدم تخصیص ارز به دو صورت بر بازار تاثیرگذار خواهد بود. در صورتی که ارز گمرکی برمبنای نرخ ارز مرجع محاسبه شود، قیمت‌ها چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت اما اگر ارز گمرک نیز برمبنای نرخ آزاد محاسبه شود، قیمت خودروهای وارداتی تا حدود ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

این واردکننده خودرو، خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر مشکل تامین ارز، مسئله انتقال وجوه از مهمترین مشکلاتی است که بر بازار این محصول تاثیر گذاشته است.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.