به جای کم خوردن، صحیح خوردن را آموزش ببینید

۱۰م آذر ،

علت چاقی دریافت انرژی بیش از حد نیاز است و اگر انرژی حاصل توسط فعالیت های ورزشی از دست برود، چاقی نیز از بین می رود.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ فروزان صالحیکارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با خبرنگار وب دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بهتر است اشخاص به جای کم خوردن، صحیح خوردن را آموزش ببینند و اشخاص نیاز به سه وعده غذایی (صبحانه، ناهار و شام) و دو میان وعده (بین صبحانه و ناهار و بین ناهار و شام) دارند. لازم نیست این وعده ها حذف شود بلکه باید در این وعده ها از مواد غذایی مناسب استفاده شود تا همان طور که مواد مغذی مورد نیاز مثل پروتئین و ویتامین ها به بدن می رسد، بدن بیش از حد انرژی دریافت نکند.

فروزان صالحی با بیان این که برای سلامتی باید از همه گروه های غذایی به اندازه کافی مصرف کرد افزود: اشخاص حتماً باید از گروه سبزیجات استفاده کنند و شیر و لبنیات مثل کره ماست و پنیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

وی افزود: انجام فعالیت بدنی و ورزش هایی مثل دویدن، دوچرخه سواری، شنا و همچنین خوردن غذاها به اندازه کافی، سبب می شود که اشخاص همیشه سالم و تندرست باشند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه دربارهٔ عادت پرخوری گفت: به خوردن بیش از حد غذا در یک وعده غذایی و یا در طول یک روز، پرخوری گفته می شود بعضی اوقات کودکان به دلیل استرسی که دارند بیشتر از نیاز بدنشان غذا خورده و خودشان متوجه این موضوع نمی شوند و اگر به صورت یک عادت در بیاید خطرناک است و در نهایت منجر به چاقی می شود.

وی تاکید کرد: مواد غذایی چرب، شور و شیرین به سلامتی ضرر می زند و مصرف بعضی از مواد غذایی مانند انواع تنقلات تنها شکم را پر کرده و عملاً نیازهای غذایی ما را برآورده نمی کنند. /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.