به رسمیت‌ شناختن حقوق هسته‌ای ایران، تنها شرط نتیجه‌بخشی مذاکرات است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تنها شرط حصول نتیجه مثبت در مذاکرات ایران و شش کشور اروپایی این است که تنها خروجی آن “به رسمیت شناخته شدن حقوق ایران در استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای” باشد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ در سطح کارشناسی گفت: مذاکرات کارشناسان ایران و شش کشور غربی تنها در صورتی مثبت خواهد بود که خروجی آن و جمع بندی آن “به رسمیت شناختن حق بلامنازع ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای” باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه موضوع غنی سازی ۲۰ درصد در جریان مذاکرات قابل بحث شناخته شده است، افزود: اینکه خروجی مذاکرات کارشناسی استانبول در چه سطحی باشد، بستگی به توافقات طرفین و تصمیمات کارشناسان ایرانی و اروپایی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه این نشست کارشناسی به منظور تعیین دستور کار نشست آتی سعید جلیلی و کاترین اشتون برگزار می شود، تصریح کرد: آنچه که مسلم است اینکه جلسات کارشناسی استانبول باید برای تعیین مکان و دستور کار نشست آتی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به توافق منجر شود چرا که در غیر این صورت مذاکرات بی نتیجه خواهد بود.

کریمی قدوسی درپایان با تأکید بر لزوم منطقی و متعادل بودن فضای این دور از گفتگوها خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران استقبال از مذاکرات منطقی بوده و جامعه جهانی نیز خواستار بهبود نتایج مذاکرات با ۱+۵ و پایان تحریم‌های یک جانبه علیه ایران است.

شایان ذکر است، سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که دور بعدی گفتگوهای کارشناسان ایران با اعضای ۱+۵ سوم مرداد(۲۴جولای) در استانبول برگزار خواهد شد.

وی هدف از این گفتگوها را کاستن از اختلافات کنونی بین طرفین و نیز یافتن راه هایی برای پیشبرد مذاکرات به جلو اعلام کرده است.
/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.