به زودی شاهد پیوند صورت خواهیم بود

۰۹م اسفند ،

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد گفت: با شکسته شدن سد پیوند دست از فرد دچار مرگ مغزی به زودی شاهد پیوند صورت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل،دکتر کلانتر هرمزی، رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد در نشست خبری این عمل جراحی با بیان این که پیوند دست از فرد مرگ مغزی به فرد دیگر برای اولین بار در منطقه خاور میانه دستاورد بسیار مهمی برای کشور است گفت: این پیوند از فرد دچار مرگ مغزی به شخص دیگری که دچار قطع دست بود در حال انجام است.

وی ادامه داد: طی سال های قبل عمل جراحی پیوند انگشتان و دست در صورتی که قطع شده باشد بیمار و دست قطع شده به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی پیوند زده می شد ولی پیوند از فرد مرگ مغزی برای اولین بار در کشور انجام می گردد.

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد با بیان این که پس از ۱۱ سال پیگیری و تحقیقاتی و علمی و مشاوره با اساتید جراحی و همچنین کسب مجوزهای شرعی این عمل جراحی انجام می گردد تصریح کرد: در حال حاضر هیچ کاری در حوزه جراحی وجود ندارد که در کشورمان انجام نشود.

دکتر کلانتر هرمزی در ادامه تصریح کرد: با شکسته شدن این سد به زودی در کشور شاهد پیوند صورت از فردی به فرد دیگری خواهیم بود که در این عرصه نیز طی ۱۱ سال قبل کارهای تحقیقاتی بسیاری انجام شده و تیم پیوند آماده است .

وی با بیان این که برای پیوند دست از فرد دچار مرگ مغزی باید دست سالم بدون صدمه باشد خاطر نشان کرد: احتمال موفقیت این عمل جراحی بالای ۷۰ درصد بوده و ما به فکر پس زدن عمل نیستیم.

رئیس بیمارستان ۱۵ خرداد در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیماران متقاضی بسیاری برای پیوند دست و صورت در کشور وجود دارد و بیمارستان ۱۵ خرداد برای انجام این اعمال در صورت وجود دهنده  اعلام آمادگی می کند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.