به کودک کمک کنید تا احساسات و نگرانی هایش را ابراز کند

ممتاز نیوز: کودکان موهبت های شیرین الهی هستند که در قران و احادیث نسبت به آنها مکرر سفارش شده است، تا جایی که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : هر کس که به کودکان خود محبت نکند و به سالمندان خویش احترام نکند از ما نیست.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، رئیس بیمارستان شهید صدوقی یزد ضمن بیان این مطلب گفت: کودکان خویش را از محبت و بازی های کودکانه محروم نسازید چراکه  بازی جدی ترین و هدفمندانه ترین فعالیت کودک است و روان شناسان به نقش بازی و محبت بر روی کودکان و بزرگسالی  و حتی در دوران بیماری کودک بسیار تاکید دارند.

دکتر محمد رضا میرجلیلی درباره کودکان بیمار گفت: وقتی کودکی بیمار است اطرافیان او به ویژه پدر و مادر باید خونسردی خود را حفظ نمایند چون کودک بسیار هوشمند است و حتی اگر پدر و مادر به صورت کلامی ترس و نگرانی خویش را ابراز نکنند از احساسات آن ها آگاه می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد خطاب به والدین کودک توصیه کرد: هنگام بیماری کودکتان با او با محبت برخورد کنید به کودک کمک کنید احساسات و نگرانی های خود را ابراز کنند و در مورد بیماری اش به زبان کودکانه  و در حد قابل فهمش با او گفتگو کنید.

دکتر میر جلیلی در ادامه بیان داشت: به کودک کمک کنید تا چشم انداز مثبتی نسبت به درمان خود داشته باشد و از اینکه در درمان و مصرف داروها همکاری می کند از  وی قدر دانی کنید تا برای ادامه درمان  تشویق شود.

رئیس بیمارستان شهید صدوقی یزد از والدین و اطرافیان کودکان بیمار خواست: در صورتی که کودک در بیمارستان بستری شد سعی کنید با قصه و کتاب خوانی، تعریف خاطرا ت خنده دار و خاطرات شیرین کودکی، بازی و انجام فعالیت های لذت بخش تحمل دوران بستری و بیماری را برای خود و کودکشان آسانتر کنند و نسبت به آینده و بهبودی امیدوار باشند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.