بودجه سلامت به وزارت راه رفت،وزیر بهداشت هم اطلاع نداشت!

زهرا تالانی:مصوبه جدید دولت که مطابق آن ۱۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه سلامت کشور به وزارت راه و شهرسازی تعلق گرفته است باعث شد تا حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اشلامی نسبت به آن شکایت کند.وی در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید:علت این تخصیص بودجه را نمی دانم و مسئولان وزارت بهداشت هم اطلاع ندارند اما از کمیته تطبیق قوانین مجلس خواسته ایم تا این مصوبه که خلاف قانون است را حذف کند.
گفت وگوی خبرآنلاین با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان را می خوانید:

آیا موضوع اختصاص ۱۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه سلامت کشور به وزارت راه و شهرسازی صحت دارد؟
متاسفانه بله و من دو روز است که از این موضوع مطلع شده ام. در این مصوبه میلیاردها تومان از بودجه سلامت حاتم بخشی شده است.

این مبلغ از بودجه امسال است؟
بند «ب» ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه بر تحقق اموری نظیر «تحقق شاخص عدالت در سلامت»، «کاهش سهم هزینه‌های مستقیم مردم و کمک به تامین هزینه‌های درمان»، «ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی»، «تقلیل وابستگی گردش امور واحدهای بهداشتی درمانی به درآمدهای اختصاصی»، «تربیت نیروی متخصص مورد نیاز» و … تاکید دارد اما بودجه‌ای که در قانون بودجه سال ۹۱ برای این امور مهم اختصاص یافته است با یک مصوبه هیئت وزیران صرف امور دیگر خواهد شد.

در این زمینه آیا اقدامی هم کرده اید؟
بله. شکایت کتبی علیه دولت به دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی ارسال کرده ام و منتظر نتیجه دولت هستم.چون این کار خلاف قانون است و از رییس تطبیق مصوبات دولت با قوانین تقاضا کرده‌ام تا سریعاً نظر خود را راجع به این مصوبات دولت ارائه دهد.

گویا این مصوبه هیات وزیران است؟
من وقتی با برخی وزیران صحبت کردم آنها خبر نداشتند. به نظر می‌رسد این مصوبات تصمیم شخصی رئیس جمهور است و توسط معاون اول رئیس جمهور به عنوان مصوبه هیئت وزیران ابلاغ می‌شود.

آیا وزیر بهداشت هم اطلاع دارد؟
هنوز موفق نشده‌ام با شخص وزیر بهداشت صحبت کنم اما تا آنجایی که شنیدم مدیران وزارت بهداشت هم اطلاعی نداشتند.
۴۵۲۳۲

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.