بودجه ۹۲ نسبت به امسال انقباضی تر خواهد بود

چکیده: رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره انقباضی بودن بودجه ۹۲ گفت: طبیعی است که با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، بودجه سال ۹۲ نسبت به سال جاری انقباضی تر خواهد بود.

به گزارش ارانیکو به نقل از خبرگزاری خانه ملت غلامرضا مصباحی مقدم  درباره طرح پیشنهادی خرید ارز صادرکنندگان افزود: بهترین راه برای کنترل بازار ارز و تشویق صادرات ، خرید ارزصادرکنندگان و تزریق آن به بازاراست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس شورای اسلامی‌ ادامه داد:تنوع ارز حاصل از صادرات فرصت خوبی برای واردکنندگان به وجود می آورد تا بدون برخورد با سد تحریم ها بتوانند ارز مورد نیاز خود را تامین کنند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: قیمت ارز حاصل از صادرات نباید متفاوت ازبازار مبادلات ارزی باشد وحتی برای تشویق صادرکنندگان اشکال ندارد که درصدی هم بالاتر از نرخ اتاق مبادلات ارزی باشد.

وی گفت: بانکها و صرافی ها ارز حاصل از صادرات را به نرخی بخرند که بتوانند مجددا به متقاضیان بازار مبادلات ارزی عرضه کنند و این منبع بزرگی برای تامین ارز خواهد بود.

مصباحی مقدم خواستار اعمال مشوقهای بیشتر مانند مشوق های مالیاتی برای صادرکنندگان شد و درباره انقباضی بودن بودجه ۹۲ گفت: طبیعی است که با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، بودجه سال ۹۲ نسبت به سال جاری انقباضی تر خواهد بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اقتصاد ما ملی و داخلی است و تنها ۲۰ درصد آن مرتبط با خارج است، افزود: این فکر که اقتصاد کشور وابسته به دلار است، روانی است و واقعی نیست

وی اظهارداشت: شرایط کنونی در اثر کارکرد غلط مدیریت ارز است و یک وضعیت روانی به وجود آمده است که همه چیز با قید ارز معنا پیدا می کند، ولی واقعیت اقتصاد ایران این نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر درمجلس‌همچنین درباره تشدید تحریم غرب علیه کشورمان افزود: اگر اتحادیه اروپا بخواهد با پیروی از آمریکا، تحریم ها را علیه کشورمان ادامه دهد، نهایتا خودشان متضرر خواهند شد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.