بودجه ۹۳ تفاوت ماهوی با بودجه‌های قبل ندارد

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بودجه سال ۹۳ تفاوت اساسی با سنوات قبل ندارد، گفت: تنها تفاوت اصلی این بودجه تحویل به موقع آن است تا از شتابزدگی بررسی بودجه در سالهای قبل جلوگیری شود.

محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد تفاوت اصلی بودجه سال ۹۲ با ۹۳ از نظر شفافیت، اظهار داشت: این بودجه با بودجه‌های سنوات قبل تفاوت اساسی ندارد و همان روال بودجه های قبل طی شده است، ولی تفاوتی که دارد در ارقام دلار بوده که بالاتر و بخشی از منابع سال قبل جابه جا شده است.

وی  با بیان اینکه ارقام بودجه در همان سطح سال های قبل است، در مورد واقع ممتازنه بودن بودجه سال ۹۳ گفت: اگر منظور قابل تحقق و عملیاتی بودن ارقام بودجه است، باید بگویم، همان مشکلاتی که در بودجه ‌های قبل بود، در بودجه سال ۹۳ نیز وجود دارد و امکان عدم تحقق بعضی از درآمدها وجود دارد و ممکن است در عمل قابل تحقق نباشد. برای نمونه درآمد و یا ارقامی که برای اوراق مشارکت و یا فاینانس‌ها اعلام شده، تحقق آن، به میزانی که گفته شده، احتمال دارد مانند سنوات قبل محقق نشود.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۳ تغییرات خاصی در بعضی موارد از جمله صندوق نوآوری ایجاد شده، بیان کرد: در دولت های قبل نیز هر کدام بخش خاصی را مورد توجه بیشتر قرار می‌دادند که در دولت تازه نیز این موضوع رخ داده است.

فرهنگی در مورد قابل فهم بودن بودجه خاطر نشان کرد: همان طور که گفته شد تفاوت خاصی با بودجه سنوات قبل ندارد و نقطه قوت آن تحویل به موقع به مجلس بود تا فرصت مناسب برای بررسی و شتابزدگی غیر متعارفی که در قبل بود، رخ ندهد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.