بورس ارز مسکن یا محرک چندنرخی شدن بازار ارز

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ بورس ارز در تثبیت بازار ارز موثر است اما در صورت تدوین نادرست آیین‌نامه می‌تواند با سه نرخی کردن ارز به تلاطم قیمت دامن بزند.

عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند سعودی قیمت ارز در بازار گفت: بالا رفتن قیمت ارز تا حدی قابل توجیه است ولی ما در طی چند ماه اخر شاهد رشد بسیار بالایی در قیمت ارز بودیم که نشان ‌دهنده واقعی نبودن قیمت است.

وی افزود:‌ کاهش قیمت ارز یک اقدام همه‌جانبه را می‌طلبد که سه قوه مجریه، قضاییه و مجلس باید در تثبیت آن تلاش کنند و می‌بینیم تا کنون توانستند به بهبود وضعیت بازار ارز کمک کنند.
 
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به یکی از راه‌های تثبیت قیمت ارز گفت:‌ ایجاد بورس ارز می‌تواند در تثبیت ارز موثر باشد ولی اگر این کار غیرکارشناسانه و بدون تدوین آیین‌نامه دقیق آن صورت گیرد، می‌تواند با سه نرخی کردن ارز به تلاطم قیمت ارز دامن بزند.

رجبی با بیان اینکه وزیر اقتصاد دولت دهم به وعده‌های‌های خود در تنظیم بازار عمل نکرده، خاطرنشان کرد: البته شرایط اقتصادی امروزه کمی متفاوت است ولی وزیر اقتصاد در جریان استیضاح خود تاکید داشت تا شرایط اقتصادی را بهبود می‌بخشد که تا به امروز عملی نشده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.