بوستان‌های آلوده به جرایم اجتماعی را پاکسازی می‌کنیم/ تحویل ۴۵۰ رسیور به صورت داوطلبانه در شهر تهران

۳۰ آبان ،

معاون اطلاعات سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ گفت: در جهتی برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر حدود ۴۵۰ دستگاه رسیور ماهواره به صورت داوطلبانه از سوی مردم تهران تحویل داده شده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی بیگی در همایش امر به معروف و نهی از منکر، با ارائه گزارش تفسیریی از عملکرد سپاه تهران در خصوص انجام این فریضه الهی اظهار داشت: در سال ۸۹ تمام اهداف را معطوف به این موضوع کردیم تا امر به معروف و نهی از منکر در تمامی پایگاه‌ها راه‌اندازی شوند.

وی با بیان اینکه ما در سپاه محمد رسول الله، سه کار به صورت همزمان را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهیم، افزود: احیای شبکه ضابطین قضایی، تعیین مسئول امر به معروف و نهی از منکر و جمع‌آوری سوابق امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار داده‌ایم و این موارد با امضای فرمانده سپاه تهران بزرگ به همه پایگاه‌ها ابلاغ شده است.

معاون اطلاعات سپاه محمد رسول‌الله با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های امر به معروف و نهی از منکر در سپاه محمد رسول الله تصریح کرد: عملیات ارشاد را بر روی حدود ۱۰ هزار نفر توسط برادران ارشاد کننده انجام دادیم که نتیجه بسیار خوبی نیز از این عمل گرفتیم و کار بسیار خوبی در این حوزه انجام گرفت.

بیگی با بیان اینکه حدود ۲۲۰ نفر از عزیزان بسیجی در مرکز آموزش امام حسین(ع) تحت آموزش ضابطین قضایی قرار گرفتند، به برنامه‌های سپاه محمد رسول الله در بسترسازی زمینه‌های امر به معروف  و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در حوزه خواهران بنا داریم  ۶۵۰ پایگاه را در سال ۹۱ راه اندازی کنیم که در شش ماهه اول سال، ۳۱۲ پایگاه راه‌اندازی شده است این آمار خوبی است.

وی با اشاره به اقدامات شاخص سپاه تهران در سال ۹۱ افزود: در بوستان‌های شهر تهران که انواع و اقسام جرایم اجتماعی از قبیل بدحجابی و روابط نامتعارف جاری است، تصمیم داریم تا این نقاط آلوده را پاکسازی کنیم و راهکارهای مختلفی نیز برای اجرای این مورد پیش‌بینی شده است.

معاون اطلاعات سپاه تهران همچنین تصریح کرد: در دو ناحیه حبیب‌بن‌مظاهر و مالک اشتر، در اکثر بوستان‌های تحت پوشش این نواحی، طرحی را با نام چادرهای حکمت انجام دادند تا عمل ارشاد در محل صورت گیرد که این کار هم جزء کارهای بسیارخوب ما بود.

بیگی با اشاره به عمل جمع‌آوری ماهواره‌ها به صورت داوطلبانه در سطح شهر تهران تصریح کرد: قریب به ۴۵۰ دستگاه رسیور را مردم را به صورت داوطلبانه تحویل داده‌اند که این امر به دلیل تأثیر مثبت فریضه امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است.

وی در خاتمه ضمن انتقاد از برخوردهای سلبی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: ضعف در درک مشترک و یکنواخت از دستورالعمل‌ها، برخورد سلیقه‌ای،  تفهیم نشدن روش مفهومی امر به معروف و نهی از منکر، ضعف برنامه‌ریزی، عدم مستندسازی از فعالیت‌ها و برنامه‌های امر به معروف و نهی از منکر و کم‌توجهی فرماندهان به این فریضه از معایب اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باید با همدلی، این اشکالات نیز برطرف شود.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.