بوگاتی دیگر سریعترین ماشین جهان نیست

۱۸فروردین۱۳،

بوگاتی دیگر سریعترین ماشین جهان نیست

Bookmark and Share

بوگاتی ویرون سوپر اسپرت موقعیت خود به عنوان سریعترین ماشین جهان را از دست داد. بعد از تقاضای پایگاه اینترنتی انگلیسی «درایوینگ»، سازمان ثبت رکوردهای جهانی «گینس» به این نتیجه رسید که این خودرو هنگام ثبت رکورد ۴۳۰.۹۸ کیلومتر دستکاری شده بود و بنابراین این رکورد مطابق با قوانین گینس به ثبت نرسیده است. 

گینس رکورد سرعت بوگاتی ۱۲۰۰ اسب بخاری را سه سال پیش ثبت کرده بود. اما حالا بعد از اینکه معلوم شده حداکثر سرعت هر سی دستگاه خودروی تولید شده به ۴۱۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است، گینس تصمیم گرفته این رکورد را مردود اعلام کند. 

بوگاتی دیگر سریعترین ماشین جهان نیست

با کنار رفتن بوگاتی، در حال حاضر سریعترین رکورد ثبت شده به اس‌اس‌سی آلتیمت آئرو تعلق دارد که توانسته به حداکثر سرعت ۴۱۱.۷۲ کیلومتر در ساعت برسد. اما به احتمال بسیار این رکورد به زودی جا به جا خواهد شد.

چند هفته پیش جان هنسی، با خودروی «ونوم جی‌تی» که سوپرکاری براساس لوتوس الیز است در یک پایگاه هوایی در کالیفرنیای آمریکا توانست رکورد سرعت ۴۲۷.۶ کیلومتر در ساعت را ثبت کند.

بوگاتی دیگر سریعترین ماشین جهان نیست

ونوم موتوری هفت لیتری با قدرت ۱۲۴۴ اسب بخار ساخت جنرال موتورز دارد. 

هنوز واکنشی از بوگاتی منتشر نشده اما به نظر می‌رسد آن‌ها اکنون با انگیزه بیشتری بر روی مدل بعدی خود «ویرون سوپر» کار کنند تا بتوانند با این خودرو رکورد سرعت را دوباره به نام خود ثبت کنند. گفته می‌شود سرعت این خودرو ۴۶۳ کیلومتر در ساعت است. 

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۴/۰۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.