بیماری خاموش مردان

جام جم آنلاین: فوق تخصص پیوند کلیه گفت: سرطان پروستات یکی از شایع ترین سرطان ها در مردان است که به دلیل علامت های ظاهری کم آن به عنوان بیماری خاموش شناخته می شود.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از وزارت بهداشت، “دکتر فرامرز فاضلی” اظهار داشت: به طور کلی سرطان پروستات از رشد سلول های بدخیم در داخل پروستات ایجاد می شود و یکی از شایعترین سرطان ها در مردان است.

وی افزود: احتمال بروز این سرطان با افزایش سن زیاد می شود و احتمال این که یک مرد ۵۰ ساله تا آخر عمرش به سرطان پرستات مبتلا شود ۴۰ درصد است.

این فوق تخصص پیوند کلیه با بیان این که این بیماری قابل درمان است، تصریح کرد: اگر در مراحل اولیه، این بیماری تشخیص داده شود بیماری تقریبا به طور کلی از میان می رود و در غیر این صورت مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش خواهد رفت.

وی به توجه بیشتر مردان و پیشگیری از این بیماری تأکید کرد و افزود: مردان بالای ۴۰ سال آزمایش سالیانه PSA  از طریق خون و معاینه توسط پزشک را انجام دهند.

دکتر فاضلی علائم این بیماری را شامل مشکل در ادرار کردن به صورت تکرر ادرار، ‌خون در ادرار، ادرار دردناک و بند آمدن ادرار یا قطره قطره آمدن ادرار عنوان کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.