بیماری قلبی پیامد گلودردهای چرکی کودکی

۲۶اردیبهشت،

گلو درد چرکی در سنین ۱۵-۵ سالگی سبب بیماری های قلبی در بزرگسالی است

دکتر محمدرضا حسنی متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: سبب  بیماری قلبی در بزرگسالی می تواند گلو درد چرکی در سنین ۱۵-۵ سالگی باشد که عامل آن میکروبی به نام استرپتوکوک Bهمولیتیک می باشد که موسوم به گلو درد چرکی است.

وی اظهار داشت: چنان چه گلودرد چرکی کودکان درمان نشود به سبب تولید آنتی بادی به بافت قلب آسیب رسانده و سبب تنگی دریچه های قلب می شود.

این متخصص در ادامه گفت: معمولاً آسیب در تمام طول عمر می ماند در ابتدا علامت دار نیست در سنین بالاتر منجر به بیماری می شود که دراین صورت بیمار نیاز به جراحی پیدا می کند.

وی در مورد عفونت های گلودرد چرکی در کودکان اظهار داشت: اگر درمان با آنتی بیوتیک کامل به اتمام نرسد در ظاهر فرد بهبود می یابد اما یکی از عوارض آن در بزرگسالی بیماری رماتیسم قلبی است.

وی در ادامه اظهارداشت: همه عفونت ها اعم از میکروبی – انگلی و قارچی احتمال این که مشکلی برای قلب پیش بیاورد در صورت نداشتن زمینه بیماری کم است و نمی تواند آسیب جدی به قلب بزند . اما اگر  بیماری زمینه ای در فرد وجود داشته باشد عفونت های موجود در بدن سبب تشدید بیماری های قلبی و در مواردی منجر به آسیب قلبی موسوم به آندو کاردیت می شود .

این متخصص خاطرنشان کرد: هر دردی در قفسه سینه مربوط به بیماری قلب نیست و گاهی مربوط به بیماری های نای، مری و عضلات می تواند باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.