بیمه بیکاری میلیونها امریکایی قطع می شود

با این که ۱۳ میلیون آمریکایی در این کشور بیکارند اما دولت فدرال قصد دارد مزایای بیکاری افراد را قطع کند و این بدان معناست که تنها منبع درآمد میلیون ها خانوار آمریکایی به زودی قطع خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی وورلد سوسیالیست،از آغاز امسال تاکنون مزایای بیکاری۵۰۰ هزار آمریکایی قطع شده و قرار است مزایای بیکاری دو میلیون نفر دیگر نیز تا روز یکم ژاویه سال ۲۰۲۴قطع شود. ایالت آیداهو هفته گذشته بیمه بیکاری را قطع کرد و به سی و یک ایالت دیگر در آمریکا پیوست که از آغاز امسال بیمه بیکاری را قطع کرده اند. با آغاز سال جدید میلادی ، دیگر هیچ ایالت آمریکا بیش از ۲۶ هفته بیمه بیکاری پرداخت نخواهد کرد. این در حالی است که شمار زیادی از افراد در این کشور حدود چهل هفته نیز بیکار بوده اند. جورج ونت وورث از مقامات برنامه قانون بیکاری ملی می گوید: قطع کردن بیمه بیکاری دو میلیون نفر آن ها پس از کریسمس کار ظالمانه ای است.
با وجود آگاهی از تأثیرات فاجعه بار قطع شدن بیمه بیکاری با این حال رسانه ها و نامزدهای انتخاباتی در آمریکا به آن توجه زیادی نشان نمی دهند. علاوه بر این دولت اوباما اعلام کرده است در پی افزایش مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری نیست.
ونتوورث گفت: مزایای بیکاری جزء برنامه های دولتی محرک و مفید محسوب می شود. تقریبا همه وجوه بیکاری وارد اقتصادی محلی می شود. متوسط حقوق بیکاری تنها هفته ای سیصد دلار است و این همان چیزی است که مردم  برای زنده ماندن بدان نیاز دارند.
در حالی قرار است مزایای بیکاری دو میلیون آمریکایی قطع شود که از بهبود بازار کار در این کشور خبری نیست.
به گزارش  ماه گذشته نرخ بیکار در آمریکا افزایش یافت و به ۸٫۱۰ درصد رسید این در حالی است که نرخ واقعی بیکاری در این کشور – که شامل آنهایی می شود که در پی یافتن کار نیستند – از ۱۴٫۵ درصد در ماه مارس به۱۵ درصد افزایش یافته است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.