بیمه پناهندگان افغانی در ایران

جام جم آنلاین: وزیر کشور با بیان این‌که برای اولین بار در جامعه جهانی، ایران پناهندگانش را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد، گفت: پناهندگان افغانی جزو اولین پناهندگانی هستند که در ایران تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

به گزارش مهر، مصطفی محمدنجار در دیدار با گوترس کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان با اشاره به این‌که ایران به دلیل پایبندی به مسائل اسلامی و انسانی میزبان پناهندگان کشورهای همسایه است، افزود: ایران حایلی میان پناهندگان افغان و کشورهای غربی است و در واقع بخش زیادی از این هزینه‌ها را ما به خاطر کشورهای غربی می‌پردازیم و ضرورت دارد که همه در این هزینه‌ها سهیم شوند و به ایران کمک کنند.

وی با بیان این‌که جامعه جهانی باید زیرساخت‌‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین اشتغال را در افغانستان برای ایجاد انگیزه برای بازگشت پناهندگان فراهم سازد، گفت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل قول داد تا جایی که می‌تواند از لحاظ مالی و همچنین اسکان ثانوی افغان‌‌ها در دیگر کشورها به ایران کمک کند.

نجار تصریح کرد:‌ ایران بتازگی کار مشترکی با سازمان ملل برای بیمه درمانی پناهندگان شروع کرده است که این کار برای اولین بار در جامعه جهانی اتفاق می‌افتد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.