بیانیه آژانس انرژی اتمی درباره تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به محورهای قطعنامه تصویب‌شده از سوی شورای حکام درباره ایران و روند تصویب آن اشاره کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این آژانس در گزارشی پس از تصویب شدن یک قطعنامه در شورای حکام درباره ایران، مطرح کرد که شورای حکام امروز قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از ایران می‌خواهد در اجرای توافقنامه پادمانی و پروتکل الحاقی آن کاملا با آژانس همکاری کرده و بدون تاخیر خواسته‌های آژانس را اجابت کند.

در ادامه این گزارش آمده است: این قطعنامه که از جانب فرانسه، آلمان و انگلیس ارائه شد، با نسبت رای ۲۵ به ۲ و ۷ مورد پرهیز از رای‌دهی تصویب شد.

این قطعنامه پیرو گزارش‌های مدیرکل آژانس در ماه‌های مارس و ژوئن ارائه شده است که این گزارش بیانگر اقدامات آژانس و تعامل آن با ایران برای شفاف‌سازی اطلاعات مربوط به درستی و کامل بودن اظهارات ایران تحت معاهده پادمانی و پروتکل الحاقی آن است، از جمله عدم دسترسی به دو محل مشخص‌شده از جانب آژانس و عدم شفاف‌سازی درباره سوال‌های آژانس درباره مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده احتمالی در ایران.

قطعنامه مربوطه بر اهمیت پایبندی کامل کشورها به تعهدات پادمانی‌شان و تسهیل دسترسی لازم در مواقع مورد توجه آژانس تاکید کرد. همچین بر «نقش ضروری و مستقل» آژانس در راستی‌آزمایی پایبندی ایران به تعهدات پادمانی آن در زمینه تضمین معتبر ماهیت منحصرا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران نیز تاکید شد.

انتهای پیام‌

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.