بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دربارهٔ احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات

۳۱اردیبهشت،

mostaghelha.jpg

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که احترام به قانون و نظر شورای نگهبان نه تنها باید توسط کسانی که صلاحیتشان احراز نشده است رعایت شود، بلکه کسانی که صلاحیتشان هم احراز شده است باید تابع قانون باشند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این بیانیه به شرح زیر است:

«ما امروز مواجه هستیم با مشکلاتی که از خارج برای ما تهیه می‏کنند و صادر می‏کنند و در داخل هم بعضی عناصر وابسته به خارج، تهیه می‏‌کنند و ما را در مشکلات می‏‌گذارند. با این وجود در کشوری که قانون حکومت نکند، خصوصاً، قانونی که قانون اسلام است، این کشور را نمی‏‌توانیم اسلامی حساب کنیم. کسانی که با قانون مخالفت می‏‌کنند اینها با اسلام مخالفت می‏‌کنند… اگر همه اشخاصی که در کشورمان می باشند و همه گروههایی که در کشور می باشند و همه نهادهایی که در سرتاسر کشور می باشند به قانون خاضع بشویم و قانون را محترم بشمریم، هیچ اختلافی پیش نخواهد آمد. اختلافات از راه قانون‏‌شکنی‌ها پیش می‏‌آید. صحیفه امام ج‏۱۴ ص۴۱۲ سخنرانی در جمع انجمنهای اسلامی وزارت بهداری

در نهایت با اعلام نظر شورای نگهبان کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری مشخص شدند. اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام می‌دارد:

الف) از شورای نگهبان به جهت پاسداری از ارکان رکین نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از نفوذ باندهای قدرت و ثروت، سردمداران فتنه، پرچمداران اشرافیت و پس رفت، سرحلقه های ارتجاع و انحراف تشکر و قدردانی می کنیم.

یکی از نشانه های درستی تصمیم شورای نگهبان، واکنش سنگین دشمنان ملت ایران به این نظر قانونی شورای نگهبان است و ما دانشجویان این درس را از امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب گرفته ایم و تعجب و سوال ما از کسانی است که دهه ۶۰ را درک و تجربه کرده اند و بسیار عجیب می نماید که این استدلال امام(ره) را فراموش کرده اند که آنجایی که دشمنان ملت از شما تعریف و یا با شما هم نظر شدند در کار خود تردید کنید!

از این جهت کسانی که ادعای قانون‌گرایی و قانون‌مداری دارند بدانند که طبق قانون، شورای نگهبان وظیفه پاسخگویی ندارد لذا کسانی که با استفاده از “تاکتیک رسانه‌ای سوال” قصد تخطئه نظر شورای نگهبان را دارند، به این توجه کنند که چه شده است که در این خصوص با رسانه های خارجی و دشمنان ملت ایران هم کلام شده اند؟ کسانی که در داخل اینطور رفتار می کنند به این فکر کنند که چه شده است که رسانه های آنها همان حرفی را می زند که بی‌بی‌سی فارسی همان می گوید؟

ب) بایستی قانون میثاق مشترک همه گروه‌ها در انتخابات باشد؛ انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باید نمایش اقتدار قانون و رئیس جمهور هفتم نیز باید تابع محض قانون باشد.

ج) احترام به قانون تنها احترام به نظر شورای نگهبان آن هم از کسانی که صلاحیتشان احراز نشده است محدود نمی شود بلکه آنانی که صلاحیتشان هم احراز شده است باید تابع قانون باشند؛ این احترام به قانون در ایام تبلیغات، روز برگزاری انتخابات و شمارش آرا و اعلام نتیجه ادامه دارد و از همین اکنون میزان پایبندی اشخاص به قانون معلوم می گردد.

د) احترام به رای ملت؛ اکنون که عده ای از تصفیه خانه شورای نگهبان عبور کرده اند حال نوبت ملت است تا صالح ترین را انتخاب کنند؛ اوج نمایش مردم سالاری دینی با حضور ملت در صحنه آشکار خواهد شد و پس از رای گیری همه بایستی به رای ملت ایران احترام بگذارند و این لازمه مردم سالاری دینی است و کسی حق ندارد به خاطر اینکه فرد مورد نظرش یا گروه مورد نظرش برنده انتخابات نشد بخواهد رای ملت را نادیده بگیرد. آن چیزی که فتنه ۸۸ را ایجاد کرد و پیروزی ملت ایران را به سمت چالش امنیتی پیش برد این بود که کاندیدای بازنده در مقابل رای ملت ایستاد و چهره زیبای انتخابات را مخدوش کرد.

ه) از گروه ها می خواهیم منافع ملی را فدای منافع حزبی و جریانی نکنند چرا که این نظام به سادگی به دست نیامده است و حاصل سال ها مجاهدت‌های مردان خدا و حاصل خون صدها هزار شهیدی است که در پای این انقلاب پس از هزار و اندی سال از تشکیل حکومت اسلامی به ثمر رسیده است.»

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.