بیانیه جمعی از دانشگاهیان استان البرز در حمایت از ولایتی

۱۶خردادماه،

جمعی از دانشگاهیان استان البرز، پس از بررسی در نظر گرفتن ویژگی‌های کاندیدای اصلح و با احترام به تمامی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، علی اکبر ولایتی را شایسته مدیریت کشور در دهه پیشرفت و عدالت دانستند.

به گزارش حوزه دانشگاهممتازنیوز، جمعی از دانشگاهیان استان البرز در حمایت از علی اکبر ولایتی کاندیدای ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینک که کشور عزیزمان در آستانه پنجاهمین سالگرد آغاز حرکت پیامبرگونه بنیانگذار جمهوری اسلامی و نیز خلق حماسه‌ای دیگر در صحنه سیاسی است، در مسند اجرایی کشور بیش از پیش نیاز به شخصیتی فرهیخته و مجرب احساس می‌شود که بتواند با دستان توانمند خویش و با یاری مشاورانی متدیّن، باتجربه، متخصّص، معتدل و مشورت‌پذیر، مسیر صحیح پیشرفت و عدالت را در دهه پیشرفت و عدالت طی کند و نغمه‌ای بسراید که شایسته حماسه هموطنان غیور ایران زمین باشد.

مردم امروز نیاز به انتخاب خدمتگزاری دارند که متدین باشد تا آرمان‌های اسلامی مردم را فراموش نکند، باتجربه باشد تا در عرصه‌های مختلف و حساس اداره کشور تصمیمی شایسته بگیرد، متخصّص باشد تا در برخورد با مسائل نه از روی احساس، بلکه بر اساس فکر و اندیشه رفتار نماید، معتدل باشد تا به دور از هر افراط و تفریطی، سکّان کشور را در مسیر درست و مستقیم اسلام ناب، هدایت نماید، مشورت پذیر باشد تا در عرصه مهم اقتصادی، فرهنگی و سیاسی از اشخاصی کار آزموده و کاربلد مشورت گیرد، نه با خودرأیی خویش روند سعی و خطا را تکرار کند.

بدون شک تمام این ویژگی‌ها را در فردی می‌توان دید که یار نزدیک و مورد اعتماد رهبری معظم انقلاب باشد، فردی که در مقاطع حساس انقلاب، سیاست خارجی کشور را هدایت کرده و هم اکنون نیز که در دهه چهارم انقلاب هستیم، چالش‌های کشور در حوزه سیاست خارجی را با اعتدال خود در راستای سه اصل عزت، مصلحت و حکمت اداره و تدبیر کرده است. امروز کشور نیازمند فردی است که بدون جهت ‌گیری‌های حزبی و قبیله‌ای، اشخاص مورد تأیید نظام را برای اداره امور کلان کشور، گزینش کند، فردی که دایره اصول‌گرایی را چنان گسترده می‌داند که فقط اعتقاد به نظام و قانون اساسی و ولایت فقیه را معیار آن می‌داند.

اینک ما جمعی از دانشگاهیان استان سرافراز ایران کوچک(البرز)، معتقدیم که چنین تعریف جامعی از اصولگرایی، برآمده از تفکّر اعتدال‌گرایی است، چرا که به فرمایش مولای متقیان حضرت علی(ع) ، افراط و تفریط، شایسته انسان عاقل نیست.

« لَا تَرَی الْجَاهِلَ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً؛ آدم جاهل یا افراط می‌کند یا تفریط می‌کند» (نهج ‏البلاغه، حکمت ۷۰)

بدون شک چنین فردی خواهد توانست با انتخاب کارگزارانی کارآزموده، متدین، باتجربه، متخصص، معتدل و مشورت‌پذیر، با رعایت اصل اعتدال سکان هدایت کشور را در این مقطع حسّاس ، به سرمنزل مقصود رهنمون سازد.

بر این اساس جمعی از دانشگاهیان استان البرز، پس از بررسی در نظر گرفتن ویژگی‌های کاندیدای اصلح و با احترام به تمامی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، علی اکبر ولایتی را شایسته مدیریت کشور در دهه پیشرفت و عدالت می‌داند و از همه فرهیختگان دعوت می‌کند تا با انتخاب این شخصیت اصلح، زمینه رشد و تعالی کشور در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) را فراهم کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.