بیانیه دفتر کامرون بعد از اولین تماس تلفنی ۱۰ سال اخیر با رئیس‌جمهور ایران

فروردین ۱۴۰۳

«دیوید کامرون» اول‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران، بر ضرورت استفاده از فرصت به وجود آمده در پی پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد.

«دیوید کامرون» اول‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور ایران، بر ضرورت استفاده از فرصت به وجود آمده در پی پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد.
به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، «دیوید کامرون» اول‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه تلفنی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران، گفت‌وگو کرد. این اولین تماس تلفنی سران دو کشور بعد از بیش از یک دهه بود. طرفین در این مکالمه در مورد روابط دوجانبه، مذاکرات هسته‌ای و بحران سوریه صحبت کرده‌اند.

دفتر اول‌وزیری انگلیس بعد از این مکالمه بیانیه‌ای را صادر کرده که متن آن به این شرح است:

نخست‌وزیر عصر امروز در آستانه مذاکرات هسته‌ای این هفته ژنو، با رئیس‌جمهور «حسن روحانی» گفت‌وگو کرد تا اولین اول‌وزیر بریتانیایی باشد که در بیش از یک دهه اخیر با رئیس‌جمهور ایران تماس می‌گیرد.

دو طرف ضمن بحث در مورد روابط دوجانبه، از اقدامات انجام‌شده بعد از روی کار آمدن رئیس‌جمهور روحانی از جمله انتصاب کاردارهای غیرمقیم که هفته قبل صورت گرفت، استقبال کردند. آن‌ها توافق کردند به تلاش برای بهبود روابط بر مبنای اقدامات گام‌ به گام و متقابل ادامه دهد.

در مورد برنامه هسته‌ای ایران هم دو طرف تفاهم داشتند که در دور اخیر مذاکرات هسته‌ای در ژنو پیشرفت قابل ملاحظه‌ای حاصل شد و باید از فرصت ایجاد شده در دور تازه مذاکرات هسته‌ای که از امروز آغاز می‌شود، استفاده کرد. اول‌وزیر بر ضرورت اقدامات ایران برای رفع کامل نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای آن‌ها، از جمله شفافیت بیشتر، تصریح کرد.

در مورد سوریه هم بر ضرورت پایان دادن به خونریزی از طریق راهکاری سیاسی، توافق وجود داشت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.