بیستمین نشست آموزشی حقوق بین المللی بشردوستانه اردیبهشت جاری در ایران برگزار می شود

‘محمد شهاب الدین محمدی عراقی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در این دوره آموزشی بین المللی که در جزیره کیش برگزار خواهد شد، ۴۱ شرکت کننده خارجی از کشورهایی نظیر بوتان، میانمار، مالدیو، نپال، هند، پاکستان، تاجیکستان وافغانستان حضور دارند.

وی اضافه کرد: برای برگزاری این نشست آموزشی از چند مدرس تراز اول ایرانی و خارجی و یک مدرس کانادایی برای تدریس مفاهیم حقوق بین المللی بشردوستانه دعوت شده است.

محمدی عراقی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار است که ایران میزبان برگزاری این نشست آموزشی شده درباره اهداف این برنامه گفت: آشنایی کارکنان جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و سایر سازمان‌های مرتبط با حقوق بشر دوستانه هدف اصلی این نشست آموزشی است.

معاون امور بین الملل و حقوق بین الملل بشردوستانه جمعیت هلال احمر ادامه داد: نشست آموزشی جنوب آسیا درباره حقوق بین‌الملل بشردوستانه با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی توضیح داد در این نشست آموزشی موضوعاتی مانند حفاظت از زنان در طول منازعات مسلحانه، مفاهیم اساسی حقوق بین‌الملل بشردوستانه، حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حفظ صلح، حفاظت غیر نظامیان و قوانین اشغال و چالش‌های معاصر حقوق بین‌الملل بشر دوستانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حقوق بین الملل بشر دوستانه به عنوان شاخه‌ای از حقوق بین الملل عمومی مشتمل بر اصول، قواعد و مقررات حقوقی بین المللی است.

حقوق بین المللی بشردوستانه مسایل و مشکلات انسانی ناشی از مخاصمات مسلحانه بین المللی و غیر بین المللی را بررسی کرده و آنها را حل و فصل می‌کند.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۷۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.