بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، در این مراسم همچنین ‘سیدمحمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان قرآنی کشور حضور دارند.

همچنین هجدهمین آیین تکریم از خادمان قرآن نیز در این مراسم با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد.

در مجموع ۴۰ بخش در نمایشگاه امسال حضور دارند و ناشران خارجی نیز در بخش نشر مکتوب محصولات و آثار خود را در کنار ناشران ایرانی ارایه خواهند داد.

‘نمای نوین’ عنوان بخش جدیدی است که فعالیت‌های انقلابیون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و موضوعات بیداری اسلامی را در قالب فیلم، بیان، هنرهای تجسمی و دکورسازی به نمایش می گذارد.

امسال در بخش بیداری اسلامی نمایشگاه نیز علاوه بر ارایه محتوای معنوی و علمی، فضای واقعی بیداری اسلامی برای برقراری هرچه بیشتر ارتباط مخاطبان با این رویداد بزرگ، بازسازی شده است.

در این بازسازی، فضای اجتماعی و اتفاقات خیابانی پنج کشور مصر، تونس، یمن، بحرین و فلسطین در غرفه‌هایی جداگانه ساخته شده است تا بازدیدکنندگان از نزدیک فضای بیداری اسلامی را در این کشورها احساس کرده و با آن آشنا شوند.

بخش بین‌الملل از دیگر قسمت های این نمایشگاه است که میزبان کشورهایی چون هند، پاکستان، بنگلادش، بحرین، ترکیه، تایلند، میانمار، عراق، افغانستان، سوریه، تاجیکستان، سریلانکا، آلبانی، بوسنی و هرزگوین و کوزوو خواهد بود.

کودک و نوجوان، کتابت قرآن، مرمت قرآن، حوزوی، خانواده، پژوهش، دانشگاهی، تحول در علوم انسانی، عرفان‌های نوظهور، ره‌یافتگان تازه مسلمان و تولید ملی در حوزه قرآن از دیگر بخش‌های نمایشگاه بیستم است.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تا ۲۴ مرداد ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۴ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان بازدیدکنندگان است.

فراهنگ ** ۱۸۸۳ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۱۲۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.