بیشترین مصدومان چشمی آخرین چهارشنبه سال گذشته، عابران پیاده بودند

رییس مرکز تحقیقات چشم ایران در مجموع ۵ الی ۱۰ درصد حوادث منجر به تخلیه چشم می شود گفت: در سال گذشته عابران پیاده و تماشاچیان بیشتر آمار مصدومان چشمی را به خود اختصاص داده اند.

دکتر سید مهدی مدرس زاده رییس مرکز تحقیقات چشم ایران در گفت و گو با خبرنگار گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر) با اشاره به مراسم چهارشنبه سوری و حوادثی که سلامت چشم را تهدید می کند گفت: متاسفانه استفاده از مواد منفجره و احتراقی منجر به بروز حوادث ناگوار و جبران ناپذیری شده است.

وی افزود: انفجار این مواد باعث پرتاپ باروت و تیکه های آهن با سرعت بسیار زیاد به اندام های بدن و از جمله چشم می شود که متاسفانه باعث بروز آب مروارید، پارگی قرنیه، عنبیه، مشمیه، شبکیه،لختگی خون، تاری دید،نابینایی و در موارد نادر منجر به تخلیه چشم می شود.

مدرس زاده در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی براینکه چند درصد از حوادث منجر به تخلیه چشم می شود گفت: در مجموع ۵ الی ۱۰ درصد حوادث از قبیل حوادث چهارشنبه سوری، شغلی و … منجر به تخلیه چشم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در سال گذشته عابران پیاده و تماشاچیان بیشتر آمار مصدومان چشمی را به خود اختصاص داده اند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.