بیشتر شهرهای کشور مکان مناسبی برای اقامه نماز جمعه ندارند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ‘محمود تقوی’ روز جمعه در حاشیه مراسم افتتاح مصلی ساوه در جمع خبرنگاران افزود: نمازجمعه هم اکنون در ۷۰۰ شهر کشور برپا می شود که حدود ۶۰ درصد این شهرها مصلی و محل مناسبی برای اقامه نماز ندارند.

وی با اشاره به اینکه مصلی در ۲۰۰ شهر کشور در حال ساخت است، اظهار کرد: در شهرهایی که فاقد مصلی می باشند نمازهای جمعه در مساجد برگزار می شود که مساجد موجود در این شهرها جوابگوی جمعیت نمازگزاران جمعه نیست.

وی بیان کرد: هدف از ساخت مصلی ها فقط برگزاری نماز جمعه نیست بلکه این اماکن باید به یک مجتمع فرهنگی تبدیل شوند تا مرکز تپش و رویش اندیشه های اسلامی باشند.

وی ادامه داد: نماز جمعه یکی از برکات انقلاب امام خمینی(ره) است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور باشکوه و با استقبال مردم برپا می شود و محل نشر مکتب تقوا در جامعه است.

حجت الاسلام تقوی، تقویت وحدت و یکپارچگی را مهم ترین خصوصیات نماز جمعه دانست و گفت: امروز ملت ایران در سایه وحدت و یکپارچگی توانسته تمامی توطئه های دشمنان نظام را خنثی کند.

مصلی بزرگ حضرت امام علی (ع) ساوه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با مساعدت و مشارکت خیرین و نیکوکاران احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

۷۳۳۸/۶۸۶/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۵۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.