بیش ازیک تن موادمخدر در استان سیستان و بلوچستان کشف شد

سردار سرتیپ دوم پاسدار ‘غلام نبی کوهکن’ در تشریح این عملیات که در روزهای اخیر انجام شده است ؛ افزود : مرزداران مستقر درهنگ مرزی سراوان که با انجام اقدامات اطلاعاتی از تلاش قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به داخل کشور آگاه شدند بلافاصله منطقه را شناسایی و تحت پوشش کامل در آوردند.

به گزارش عصر یکشنبه مرزبانی سیستان وبلوچستان، وی اظهار داشت: مرزبانان سراوان با مکان یابی دقیق یک دستگاه خودرو تویوتا، به قاچاقچیان درحالی که بدون توجه به علائم هشدار دهنده حریم امنیتی را نقض وبا سرعت زیاد در حرکت بودند، اخطار دادند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: بی توجهی قاچاقچیان به هشدارهای صادره و تیراندازی به سوی ماموران باعث شد مرزداران با به هلاکت رساندن یک نفر شرور خودرو آنان را متوقف سازند.

کوهکن ادامه داد: تیم پاکسازی ضمن واپایش کامل منطقه و در بازرسی از خودرو توقیفی ۷۸۵ کیلوگرم مواد مخدراز نوع تریاک و۱۴۴ کیلوگرم هروئین را به همراه مقداری سلاح و مهمات کشف و ضبط کردند.

وی گفت: همچنین مرزداران هنگ مرزی سراوان با اجرای عملیاتی دیگر توانستند از نقشه قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر به مرزهای کشور آگاه و در اقدامی غافلگیرانه ۱۷۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کنند.

وی از عملیات موفقیت آمیزی دیگری در هنگ مرزی زابل خبر داد و بیان داشت: مرزداران این هنگ به دنبال آگاهی از قصد سوداگران مرگ برای انتقال کوله باری مواد مخدر به واپایش کامل منطقه پرداخته و با دستگیری یک نفر قاچاقچی ۲۰ کیلوگرم تریاک از وی کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین مرزداران مستقر در هنگ مرزی میرجاوه ضمن درگیری با قاچاقچیان با اجرای ردزنی و پاکسازی منطقه ۱۲۰ کیلوگرم تریاک که توسط قاچاقچیان درمحل پنهان شده بود را کشف و ضبط کردند.

کوهکن به تعداد دقیق تلفات وافراد دستگیر شده این عملیات اشاره نکرد.

سیستان و بلوچستان افزون بر۱۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و زمینی با دو کشور افغانستان و پاکستان دارد.

۷۳۰۷/۲۷۲۹/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۲۳۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.