بیش ازیک میلیون و۳۰۸ هزاردلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

محمدعلی خاشی، روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اقلام صادر شده شامل انواع نوشابه، پودر و عصاره قالب گیاه شیرین‌ بیان است.

وی اظهار داشت: این محصولات به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آلمان، عراق، آفریقای جنوبی، امارات و چین صادر شد.

خاشی عنوان کرد: در چهار ماه نخست امسال ۹۶ فقره پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد ریال در گمرک کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این پرونده ها از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷درصد و از نظر ارزش ۳۵ درصد کاهش داشته، ابراز داشت: میزان جرایم تعیین شده برای این تعداد پرونده بیش از ۳۶ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش داشت.

مدیر کل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: در رابطه با این تعداد پرونده قاچاق ۲۴۰ نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

خاشی عمده ترین اقلام قاچاق تحویلی به این گمرک را شامل انواع پوشاک، پتو، برنج، انواع آبمیوه، موتورسیکلت، لوازم یدکی، انواع لوازم خانگی، بهداشتی و آرایشی، دارو، پارچه، تجهیزات ماهواره ای و سایر محصولات ذکر کرد.

وی بیان کرد: گمرک امانات پستی کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه تعداد ۲۶ فقره اظهارنامه مرسولات پستی را تنظیم و تشریفات قانونی مربوطه را انجام داده است.

خاشی گفت:در این مدت تعداد ۳۷ فقره اظهار نامه صادراتی در گمرک این استان تشکیل شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۶ درصد افزایش و از نظر ارزش هفت درصد کاهش نشان می دهد.ک/۳

۶۷۱/۷۵۳۴ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۰۳۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.