بیش از ۱۰ میلیون تهرانی به تدریج وارد برنامه پزشک خانواده می شوند

دکتر ‘محمد شریعتی’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با توجه به جمعیت زیاد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی -بیش از ۱۰ میلیون نفر- نمی توان تمام ساکنان را یک روزه وارد برنامه کرد و تحت پوشش قرار گرفتن آنان مرحله به مرحله صورت می گیرد.

وی با اشاره به افتتاح رسمی عملیات اجرایی پزشک خانواده در محدوده تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در نهم مرداد امسال خاطرنشان کرد مردم نگران عقب ماندن از برنامه پزشک خانواده نباشند چراکه اطلاع رسانی در مناطق مختلف به خوبی صورت خواهد گرفت.

رییس مرکز مدیریت توسعه شبکه بهداشت وزارت بهداشت، تاکید کرد حتی اطلاع رسانی بصورت ‘مراجعه در منازل’ جزو برنامه های اطلاع رسانی قرار گرفته است.

شریعتی یادآور شد فقط افراد بیمه شده می توانند در برنامه پزشک خانواده نام نویسی کنند و افراد بیمه نشده نمی توانند وارد این برنامه شوند بنابراین افرادی که بیمه نیستند می توانند با مراجعه به شعب سازمان بیمه خدمات درمانی در شهرستان ها و استان های خود، تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرند.

برنامه پزشک خانواده امسال برای نخستین بار بطور رسمی در مناطق شهری استان های تهران، فارس، سیستان و بلوچستان و مازندران آغاز شده است و به تدریج در تمام استان های کشور اجرا خواهد شد.

در برنامه پزشک خانواده، هر پزشک تعدادی خانواده را زیر پوشش خود قرار می دهد و با تشکیل بانک اطلاعاتی حاوی وضعیت جسمانی و روحی مراجعه کنندگان، مشکلات آنها را پیگیری و با توجه به یافته های موجود، در صورت لزوم آنها را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

دراین برنامه مراکزی تعبیه خواهد شد که در ساعتی غیر از ساعات کار پزشک خانواده و روزهای تعطیل، به مردم خدمت ارایه خواهند کرد.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۲۶۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.