بیش از ۱۲ هزار زندانی جرایم غیرعمد در زندان های کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘محمدعلی ساری’ روز پنجشنبه در جشن گلریزان استان گلستان افزود: در سال قبل با کمک خیرین و نیکوکاران سراسر کشور ۱۲ هزار و ۸۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان ها آزاد و به کانون خانواده هایشان بازگشتند.

به گفته وی، در طول ۲۲ سال که از تاسیس و تشکیل ستاد دیه کشور سپری شده، آزادی این تعداد افراد در یک سال بی سابقه است.

وی تصریح کرد: از کل زندانیان جرایم غیرعمد، سه هزار و ۶۰۰ نفر به خاطر عدم توان مالی در پرداخت مهریه و نفقه، شش هزار نفر چک های بلامحل ، دو هزار و ۲۰۰ نفر دیه و ۸۰۰ نفر صدمات مربوط به تصادفات رانندگی و حوادث در زندان های سراسر کشور زندانی می باشند.

وی ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان ۲۰۰ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شده و یا در حال برگزاری است و پیش بینی می شود که کمک ها تا پایان این ماه الهی از مرز یکصد میلیارد ریال فراتر برود.

قائم مقام ستاد دیه کشور افزود: در ایام ماه مبارک رمضان در برگزاری مراسم جشن گلریزان ویژه برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد، خیرین و گروه های نیکوکاران سراسر استانها مبلغ ۹۳ میلیارد ریال به صورت نقدی به این امر مهم کمک کرده اند.

ساری در ادامه گفت: تصادفات رانندگی یک معضل جدی برای جامعه است، بطوری که سال گذشته ۱۶۳ هزار مورد آسیب دیدگی ناشی از تصادفات رانندگی در کشور رخ داده است.

به گفته ساری، سالانه به طور میانگین ۲۴ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات رانندگی در جاده ها جان خود را از دست می دهند.

قائم مقام ستاد دیه کشور یادآور شد: استان گلستان بیشترین زمینه تصادفات در زمینه موتورسیکلت سوران را دارد.

وی با بیان اینکه ستاد دیه در تلاش است تا از هر روزنه کمک گیرد تا از تعداد کشته شدگان جلوگیری شود، افزود: از سوی ستاد دیه کشور پیشنهادی به راهنمایی و رانندگی کشور شد که در زمان دادن گواهینامه به افراد باید از آموزش کمک های اولیه برخوردار باشند.

ساری با اشاره به اینکه خیلی از موارد دینی و مذهبی در جامعه رعایت نمی شود، گفت: اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه رواج داشته باشد حتما شاهد کاهش افراد زندانی به خاطر مهریه در زندان خواهیم بود و اگر این امر تحقق یابد از ورود افراد به زندان جلو گیری می شود.

۷۴۶۷/۵۷۹/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۳۴۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.