بیش از ۳۹۴ هزار مسافر نوروز امسال وارد سیستان و بلوچستان شدند

۱۴فروردین۱۳،

ˈعلیرضا مجردˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۹۶ درصد از این تعداد مسافر نوروزی از طریق جاده ها، سه درصد به صورت هوایی و یک درصد نیز بوسیله قطار وارد استان شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت ۴۲۸ هزار و ۵۷۴ مسافر از شهرهای سیستان و بلوچستان بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به مقاصد مختلف جابجا شدند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۹۲ درصد این جابجایی ها به مقصد شهرهای داخل استانی و بقیه نیز به مقصد برون استانی بوده است.

مجرد گفت: نوروز امسال دو هزار و ۹۹۰ دانش آموز همراه با کاروان های راهیان نور بوسیله ۷۲ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی بازمانده از دوران جنگ تحمیلی در جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: در طول تعطیلات نوروز امسال ۱۱۷ فقره تصادف جاده ای در محورهای ارتباطی سیستان و بلوچستان رخ داده است که نشان از سه درصد کاهش آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار داشت: ۳۲ دستگاه تردد شمار نصب شده در ۱۶ محور ارتباطی سیستان و بلوچستان در نوروز امسال بیش از ۹۵۷ هزار تردد را ثبت کردند.

وی گفت: بیشترین تردد وسائط نقلیه مسافران و گردشگران نوروزی طی این مدت در محورهای زاهدان – زابل و زاهدان – خاش بوده است. ک/۳

۷۳۰۷ / ۶۵۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.